• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Po švenčių: skubi savęs lengvinimo programa!

Autorius: parengė L.Mureikaitė
2012-04-10 13:02:00

Po švenčių: skubi savęs lengvinimo programa!
Freedigitalphotos nuotr.
Po švenčių dauguma jaučiamės apsunkę. O išsivaduoti nuo šio sunkumo padės paprasta aritmetika; kurį laiką teks suvartoti mažiau kalorijų arba stengtis daugiau jų sudeginti. Kad ir kurį būdą šventinėms nuodėmėms išpirkti bepasirinktum, tau padės keletas kasdienių gudrybių.

Išpakuok. Jei esi pratusi užkandžiauti tiesiog iš pakuotės – pvz. taip triauški bulvių traškučius, kukurūzų spragėsius ar džiovintus vaisius, - pamėgink kontroliuoti, kiek suvalgai, padalindama savo skanėstus mažesnėmis porcijomis: susipilk į dubenėlį. Taip matysi, kiek suvalgai, ir galėsi laiku pasakyti sau STOP.

Kriterijai – alkis ir sotumas. Kai pietūs ar popiečio kava tampa nebe tikru tavo organizmo poreikiu, o kasdienės dienotvarkės dalimi, nesunku pamiršti organizmo signalus: valgai tada, kada ateina pietų pertrauka ar kavos pertraukėlė, ir būtent tiek, kiek į lėkštę įdėjo tavo pamėgtoje kavinukėje. Apie tai, kad pati pajustum, kada būtent nori valgyti, ir liautumeisi kai jau esi soti, visai pamiršti. Be reikalo. Pamėgink iš naujo išmokti įsiklausyti į organizmo siunčiamus signalus ir prie jų pritaikyti savo valgymą bei užkandžius. Eik valgyti tada, kada pajusi alkį, ir liaukis vos pasijusi soti (o ne prisikimšusi!)

Pavalgyk prieš išeidama. Jei eini į vakarėlį ar susitinki kavinėje su draugais, iki persivalgymo – vienas žingsnis. O geriausia apsauga nuo jo – tai sotus užkandis namuose. Pavalgyk namuose, tada nuėjusi pramogauti nebesijausi alkana ir nekils pagundų užsisakyti per daug skanėstų, užkandžius rinksiesi racionaliau.

Mini porcijos. Jei valgysi ne mažiau kaip 6 kartus per dieną, išvengsi staigių cukraus kiekio svyravimų kraujyje ir lengviau suvaldysi savo apetitą. Todėl visus dienos valgymus išskirstyk taip, kad gautum 6 nedidelio dydžio porcijas.

2 psl.
Puslapis 1 iš 4Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus