• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Populiariausių dietų pliusai ir minusai: Dukano, Adkinsono ir Paleo

Autorius: Eli.lt
2016-05-22 11:00:00

Populiariausių dietų pliusai ir minusai: Dukano, Adkinsono ir Paleo
Dukano, Adkinsono ir Paleo dietos ko gero labiausiai žinomos Lietuvoje. Daugelis susižavi jų žadamais rezultatais, tačiau apie galimas pasekmes greitai sulieknėti norintys žmonės nesusimąsto... „Lieknėjimo ir sveikatingumo centro“ sveikos mitybos specialistas Tomas Lenart pasakoja ne tik apie šių dietų privalumus bet ir trūkumus.

Tomo Lenart teigimu visos šios dietos yra iš esmės baltyminės dietos su tam tikrom modifikacijomis.

Bendri privalumai:

1. Daugeliui žmonių lengvai suprantamos.

2. Sąlyginai nesunku laikytis (dėl to, kad nuo didelio baltymų kiekio žmogus jaučiasi pakankamai sotus, nereikia badmiriauti.

3. Priklausomai nuo to kaip griežtai šių dietų laikomasi, visos duoda pakankamai greitus, trumpalaikius rezultatus. T.y. žmogus pamato rezultatą, yra tam tikras stimulas veikti toliau.

4. Visos šios dietos pasisako už greitų angliavandenių (cukraus, saldumynų, batonų, pyragų, saldžių gėrimų ir pan. produktų) ribojimą.

Bendri minusai:

1. Trumpalaikiai rezultatai. Nors iš esmės visų dietų kūrėjai teigia, kad jų rezultatai yra ilgalaikiai, realybė tokia, kad rezultatai yra tol, kol laikomasi dietos. T.y. sugrįžus prie pradinės mitybos, su kaupu sugrįžta ir kilogramai… Nėra, nebuvo ir nebus tokios dietos, papildų, priemonių kurių pavartojus vieną kartą rezultatas liktų visam gyvenimui. Išskyrus nanorobotus, kurie galėtų būti vieną kartą patalpinti į organizmą ir visą likusį gyvenimą nuolat kontroliuotų mūsų organizmo metabolizmą bei kitus procesus, tačiau kol kas tai vis dar mokslinė fantastika. Taip pat kaip vieną kartą sočiai privalgius negalime būti sotūs iki gyvenimo galo. Tai ne tik Dukano, Atkinso ar Paleo dietų problema, bet bendrai visų dietų ir mitybos planų problema.

Vienintelis kelias į ilgalaikę, stabilią svorio korekciją yra ilgalaikiai gyvenimo būdo pokyčiai. Čia iškyla fundamentali problema: Kuo dieta duoda greitesnius rezultatus, tuo ji yra didesnis stresas, o kartais ir žala organizmui, psichikai, sveikatai. Tai reiškia, kad tokios dietos laikytis mes galėsime trumpesnį laiką, tad ir rezultatai bus trumpesniam laikotarpiui. Kuo rezultatų norime ilgalaikiškesnių, tuo mažiau turime prievartauti savo organizmą, atitinkamai tie rezultatai lėčiau ateina.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus