• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Gripas tyko sporto salėje  2 

2008-02-05 00:00:00

Gripas tyko sporto salėje

Manai, kad kasdien lankydamasi sporto salėje būsi sveikesnė ir atsparesnė ligoms? Viena vertus – taip, sportas – neabejotinai visokeriopa nauda tavo organizmui ir imuninei sistemai. Tačiau kita vertus – nepamiršk, kad sporto salėje renkasi daug žmonių, taigi gripo sezono metu tavo sporto klubas tampa padidintos rizikos zona. Sportuodama kvėpuoji giliau, esi netoli kitų žmonių, naudojatės ta pačia sporto įranga – taip susidaro bakterijoms plisti itin palanki terpė.

Štai 5 būdai, padėsiantys tau iki minimumo sumažinti riziką užsikrėsti.


1. Plaukis rankas. Tai – universalus patarimas, kuris, kaip nustatė mokslininkai, yra viena efektyviausių priemonių kovojant su gripu. Padaryk tai vos atėjusi į sporto klubą ir, žinoma, išeidama iš jo. Geriausia būtų jei prieš treniruotę ir po jos naudotum antibakterinį muilą. Jei tavo sporto klube tokio nėra – nešiokis muilinėje savo gabalėlį.

2. Į sporto salę pasiimk antibakterinų servetėlių. Kaskart nuvalyk jomis sporto inventoriaus, kuriuo ketini naudotis, rankenas ar vietas, kurias liesi.

3. Nesivalyk veido rankomis. Jei sportuojant ima žliaugti prakaitas – šluostyk jį vienkartiniais rankšluosčiais ar savo pačios iš namų atsineštu frotiniu rankšluosčiu. Gripo bakterijos nuo rankų patekę ant veido veiktų išties greičiau – tad nesuteik tam progos!

4. Idealiai švari apranga. Net jei tavo sporto rūbai atrodo idealiai švarūs ir sausi, skalbk juos po kiekvienos treniruotės – net iš pažiūros švarutėliuose rūbuose, jei juos jau vilkėjai ir kiek sudrėkinai prakaitu, gali knibždėte knibždėti bakterijų. Tu po treniruotės nusiprausei po dušu, o bakterijos rūbuose liko. Taigi sunaikink juos greičiau, nei jie spės tave susargdinti!

5. Nevaikščiok basa. Šiluma ir drėgmė, tvyranti dušuose, saunose bei persirengimo kambariuose – tikrų tikriausias rojus bakterijoms ir virusams. Štai kodėl nuolat visur vaikščiok tik su savo paplūdimio ar sportinėmis šlepetėmis.

6. Nesidalink. Net draugei neskolink savo rankšluosčio, sporto kilimėlio, plaukimo akinių, plaukų juostos, prakaitą sugeriančių frotinių apyrankių. Kartu su šiais daiktais viena kitai nesunkiai perduosite ir ligas sukeliančių bakterijų dozę.

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
sportuojančios pelės
2009-02-10 20:58:57
Mokslininkai ištyrė, kad pelės gavusios didelį fizinį krūvį susirgo 91 proc. lyginant su 63 proc. "besiilsinčių" pelių.
Istorijos moralas - nepersistenkite per gripo epidemijas!
Virusas
2009-02-10 20:40:49
"Gripo bakterijos nuo rankų patekę ant veido veiktų išties greičiau" - Jūs ką? Visai nupušot? Nuo kada gripas yra bakterija??? Taip pat ir su antibakteriniu muilu - jokio teigiamo poveikio kovojant su gripu ar bandant jo išvengti!