• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kojų nuovargis – žingsnis varikozės link

Autorius: Moters Savaitė
2011-06-29 14:25:00

Kojų nuovargis – žingsnis varikozės link
123rf.com

Nuvargusios, patinusios kojos po sunkios darbo dienos – normalu? Anaiptol! Nes kaip tik šie reiškiniai yra vieni pirmųjų išsiplėtusių kojų venų, arba venų varikozės, pranašų.

Venų varikozė – tai poodinių venų išsiplėtimas, sukeltas jų vožtuvų nesandarumo ir venų sienelių silpnumo. Šios ligos išsivystymą paspartina tokie veiksniai, kaip nutukimas, nuolatinis ilgas sėdėjimas ar stovėjimas, nėštumas, kontraceptinių tablečių vartojimas. Vienų priežasčių, kaip antai nutukimo, galima išvengti, kitus – tokių, kaip organizmo hormoniniai pokyčiai – kontroliuoti sunkiau. Tačiau svarbiausia vos pastebėjus pirmuosius nerimą keliančius simptomus – kad ir paprasčiausią kojų nuovargį – imtis profilaktinių priemonių ir užbėgti ligai už akių.

Naudingi patarimai žmonėms, kuriems padidėjusi rizika susirgti venų varikoze:

Namuose:

• Daugiau buities darbų dirbkite atsisėdusi;
• Ilsėdamasi ir gulėdama po kojomis pasikiškite pagalvėlę ar volelį – tai paspartins kraujotaką į kitą pusę, nuo pėdų link širdies, sumažės patinimas ir venų apkrova.
• ;
• Lovos kojūgalį lengvai kilstelėkite: po čiužiniu pakiškite keletą mažų pagalvėlių ar po lovos kojomis pakiškite lentutę;
• Nepiktnaudžiaukite karšta vonia, pirtimi, sauna;
• Keletą kartų per dieną pamasažuokite kojas vėsaus vandens dušo srove;
• Venkite siaurų, aptemptų rūbų, ankštos avalynės – jie spaudžia kojų venas ir sutrikdo kraujo apytaką.

Darbe:

• Venkite sėdėti prie darbo stalo užsikėlusi koją ant kojos – ši poza apsunkina kraujotaką;
• Patogiai įsirenkite darbo vietą: jei tenka nuolat sėdėti prie stalo, pakiškite po juo mažą suolelį, ant kurio galėtumėte užsikelti kojas. Jei daug stovite – pasirūpinkite, kad šalimais būtų kokia nors atrama, į kurią būtų galima atsiremti ar kartkartėmis prisėsti;
• Neleiskite kojoms tirpti ir tinti. Dažniau pajudinkite, pamankštinkite pėdas, palankstykite kojas per kelius;
• Ne rečiau kaip kas 25-30 minučių pakeiskite pozą: jei sėdėjote – atsistokite, pasivaikščiokite, jei stovėjote, prisėskite ar bent jau atlikite lengvą mankštelę kojoms;

Jei kojų nuovargio išvengti nepavyko ir po darbo dienos pėdos patino bei maudžia, jums padės keletas paprastų priemonių:

• Pamasažuokite kojas ledo kubeliais – jie sustangrins kojų odą, šiek tiek sutrauks venas ir pašalins nuovargį bei patinimą.
• Palaikykite kojas vėsaus vandens vonelėje su keletu lašų pušų ekstrakto bei 1-2 šaukštais jūros druskos (10-15 min.).
• Česnako galvutę užplikykite stikline verdančio vandens. Palaukite kol atauš, sugrūskite košelę. Ištepkite ja patinusias kojų vietas, o po 30 min. nuplaukite vėsiu vandeniu.
• Pamasažuokite kojas stipria dušo srove, sukamaisiais judesiais, nuo pėdų link klubų ir atvirkščiai. Jei jūsų venos sveikos, tik norite pašalinti kojų nuovargį – geriausiai tiks kontrastinis dušas, pakaitomis pilant šiltą ir šaltą vandenį. Jei vargina išsiplėtusios venos, geriau tiks vien tik šalta srovė. Masažuokite tol, kol oda lengvai paraus.
• Medikai tvirtina, kad kasdien suvalgydama po 2-3 šviežius pomidorus sėkmingai kovosite su kojų venų išsiplėtimu, taip pat išvengsite trombų, provokuojančių insultą, susidarymo.

Blauzdų masažas

Pavargusių kojų maudimą ir tirpimą efektyviai šalina ne tik pėdų, bet ir blauzdų masažas.

Pirmiausia masažuojamas raumuo, paskui – blauzdos viršus. Visi judesiai nukreipti tik viena kryptimi: iš apačios į viršų.

Pradinė padėtis: atsisėdus ant sofos, dešinė koja – ant grindų, kairė – ant sofos, sulenkta per kelį, pėda – ant šlaunies.

1. Blauzdos raumenį apglėbkite kaire ranka (nykštys – iš vienos pusės, kiti keturi pirštai – iš kitos) ir glostykite nuo kauliuko iki pakinklio. Palengva judesiai stiprėja, raumuo spaudžiamas labiau. Vėliau pakaitomis glostykite ir dešine, ir kaire ranka.

2. Pakaitomis tai kaire, tai dešine ranka apglėbkite ir suspauskite blauzdos raumenį, pradėkite nuo pėdos ir kilkite aukštyn, link kelio. Nykštys – iš vienos raumens pusės, likusieji pirštai – iš kitos. Atlikus keletą tokių judesių raumuo šiek tiek patempiamas, tarsi patraukiant jį nuo kaulo, taip pat judant iš apačios į viršų. Tada nykščius prispauskite prie blauzdikaulio, o kitais pirštais raumenį prispauskite link kaulo. Tai daroma pakaitomis kaire ir dešine ranka.

3. Dešine ranka suėmus blauzdos raumenį, jis lengvai papurtomas į šalis. Judesys pradedamas ties kauliukais, baigiamas – prie kelio.

4. Pakartokite glostymą, kaip masažo pradžioje, tik palengva pereikite ir prie viršutinio blauzdos paviršiaus, ties blauzdikauliu.


Mankšta kai darbe tenka ilgai sėdėti

• Sėdėdama už stalo kilstelėkite pėdas nuo grindų, nepakeldama kulno (15 k.);
• Sėdėdama pastumdykite pėdas pirmyn ir atgal (15 k.);
• Užmetusi koją ant kojos pasukiokite pėdą pagal ir prieš laikrodžio rodyklę (po 15 k.);
• Atsistojusi pasistiebkite ir nusileiskite (10 k.).

Mankšta kai darbe tenka ilgai stovėti

• Pasistiebusi pastovėkite keletą sekundžių, nusileiskite ir vėl pasistiebkite (15 k.);
• Perkėlinėkite svorį nuo pėdų išorės į vidų ir atvirkščiai (15 k.);
• Pasistiebusi neaukštai šoktelkite (7-10 k.);
• Uždėkite kairiąją pėdą ant dešiniosios ir pamėginkite dešiniosios pėdos priekį pakelti kaip galima aukščiau. Pratimą baigusi pakeiskite kojas (po 5-7 k. kiekviena koja).
 

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus