• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Oda nudegimų nepamiršta

2008-08-12 00:00:00

Oda nudegimų nepamiršta
"Gamma" nuotr.

90 proc. organizmui reikalingo vitamino D pagaminama odoje veikiant ultravioletiniams spinduliams. Todėl saikingos saulės vonios yra osteoporozės, diabeto ir vėžio profilaktika. Tačiau staigus, stiprus saulės spindulių poveikis, ypač vaikystėje, didina odos vėžio riziką.

Jei oda paraudo...

Oda nudegimų nepamiršta: ji greičiau sensta, anksti susiraukšlėja, o blogiausiu atveju gali net išsivystyti odos vėžys. Tyrimai rodo, kad oda gali būti pakenkta ir tada, kai pasideginus ji neparausta. Geriausia apsauga yra saulės kremai. Jei oda parausta, gali būti jau per vėlu. Tipiški nudegimo simptomai, tokie kaip odos paraudimas ir patinimas, paprastai išryškėja tik praėjus 6-8 valandoms nuo saulės vonių ir po paros pasiekia kulminaciją. Jei oda parausta dar deginantis, nebepadeda nė saulės kremas. Tada būtina kuo greičiau pasitraukti į pavėsį.

Gaisras!

Sunkių nudegimų atvejais specialistai pataria vartoti nuskausminamuosius, į kurių sudėtį įeina acetilsalicilo rūgštis. Jei susidaro pūslės arba nudegusios vietos tinsta, tuoj pat kreipkitės į gydytoją. Be to, svarbu daug gerti, skysčiai padeda odai atsigauti. Naudinga valgyti vaisių, nes vitaminai stiprina imuninę sistemą, kuriai kenkia per didelė UV spindulių dozė. Būtina tol vengti saulės, kol nudegimas visiškai praeina.

Greitoji pagalba

Visą dieną saugojotės, bet į vakarą vaikštinėdami paplūdimiu vis dėlto nudegėte? Nuo lengvo nudegimo padeda drungni vandens arba - dar geriau - žaliosios arbatos kompresai, taip pat ploni agurkų arba žalių bulvių griežinėliai: palaikykite mažiausiai 30 min. ant paraudusių vietų, jie ištraukia karštį ir mažina patinimą. Labai greitai veikia alijošiaus želė su fermentais, mineralais ir vitaminais. Svarbu iškart netepti odos aliejumi arba riebiu kremu, jis neleidžia odai atvėsti.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus