• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Profilaktikos priemonės osteoporozei išvengti

2008-04-28 00:00:00

Profilaktikos priemonės osteoporozei išvengti

Osteoporozė yra klastinga liga, kuri daugelį metų lyg ir niekuo netrukdo, kol vieną dieną, atrodytų nuo visai menko stuktelėjimo lūžta rankos ar kojos kaulai.

Specialistai rekomenduoja profilaktikos priemonių imtis sulaukus 25 -30 metų. Visiems žmonėms nuo 35 m. pradeda retėti kaulai. Svarbu kokiu greičiu tas retėjimas vyksta.

Taisyklinga mityba

Ligos priežastis pagausina greitas gyvenimo tempas bei netaisyklinga mityba. Kuomet organizmui ima trūkti mineralinių medžiagų, jis ima "skolintis" jų iš kaulų. Taigi, nenormaliai maitinantis šis procesas vyksta nuolatos. Dėl to kaulinis audinys tampa porėtas, mažėja jo tankis, kaulai tampa trapūs. Taisyklinga mityba gali sulėtinti osteoporozės vystimąsi.

Norint turėti sveikus ir tvirtus kaulus, labai svarbu, kad mūsų maiste būtų reikiamas santykis kalcio ir fosforo (2:1). Kalcio turi būti 2 kartus daugiau nei fosforo. Kad mūsų organizmas gerai įsisavintų kalcį, reikia, kad su maistu gautume pakankamai magnio, kalio, boro, vario, cinko, folio rūgšties, vitaminų B, C, K, taip pat baltymų bei riebalų.

Reikėtų vengti vartoti produktus, kurie trukdo organizmui įsisavinti kalcį arba skatina jo pasišalinimą iš organizmo:

• Cukrus, kava, arbata, kvietinių miltų gaminiai (makaronai, balta duona ir t.t.). Visi rafinuoti produktai ir kofeinas trukdo įsisavinti kalcį.

• Druska. Per didelis druskos kiekis skatina greitesnį kalcio pasišalinimą iš organizmo kartu su šlapimu.

• Alkoholis. Besaikis alkoholio vartojimas sukelia kaulų retėjimą.

Stiprinti kaulams vartokite:

• Piene ir jo produktuose yra optimalus kalcio ir fosforo santykis. Tačiau šiuos produktus rinkitės liesesnius, nes riebalai apsunkina kalcio įsisavinimą.

• Graikiniai riešutai, saulėgrąžų ir moliūgų sėklos, augalinis aliejus aprūpins jūsų organizmą reikalingais riebalais ir baltymais, kurie būtini kauliniam audiniui stiprinti.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus