• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Sąnariai: kaip išsaugoti judesių lengvumą?

Autorius: Moters Savaitė
2011-06-25 15:58:00

Sąnariai: kaip išsaugoti judesių lengvumą?
123rf.com

Bėgant metams daugybė žmonių pradeda jausti, kad lankstumas sumažėjo, judesiai tapo sukaustyti, ypač apatinėje kūno dalyje. Tokie pojūčiai gali būti pirmieji artrozės pranašai.

Ar jums gresia artrozė?

Lėtiniai sąnarių skausmai gali atsirasti jau po 30 gimtadienio. O sulaukus 50-ties didesnio ar mažesnio laipsnio sąnarių artrozė jau vargina kas trečią žmogų.

Liga pasireiškia sąnarių skausmu ir sumažėjusia judesių amplitude. Skausmas pradeda reikštis sąnariui gavus krūvio, palengva nurimsta ramybės būsenoje.

Kaip ir daugelis kitų ligų, artrozė efektyviausiai gydoma diagnozuota ankstyvose stadijose. Kada galima ją įtarti?

• Pasilenkite į priekį nelenkdama kelių. Atstumas nuo pirštų galiukų iki grindų turėtų būti vos keletas centimetrų. Jei sergate artroze – šis atstumas bus gerokai didesnis.

• Atsistokite tiesiai ir ausies speneliu pasiekite petį. Sergant artroze to padaryti neįmanoma.

• Atsistokite nugara prie sienos ir prisispauskite prie jos pakaušiu, mentėmis, užpakaliu, kulnais. Sergant artroze tokioje pozoje išlaikyti prie sienos priglaustą pakaušį pernelyg sunku.

Pagrindinė artrozės priežastis – medžiagų apykaitos sutrikimai. Liga dažniau pasireiškia antsvorio turintiems ar į šią problemą linkusiems žmonėms.

Sąnarių ligų profilaktika

Bendras organizmo, o kartu ir sąnarių stiprumas priklauso nuo stabilaus mitybos režimo, kokybiško maisto ir tikslingo fizinio krūvio.

Kaip taisyklingai maitintis?

• Mažiau mėsos kasdienėje mityboje – taip išvengsite šlapimo rūgšties druskų kaupimosi.
• Laikykitės sveikos mitybos režimo ir kontroliuokite kūno svorį. Mažesnė kūno masė neslėgs ir nedeformuos sąnarių.
• Stenkitės gerti filtruotą vandenį, kuriame mažiau druskų.
• Saugantis osteoartrozės rekomenduojama vengti riebios mėsos, ankštinių kultūrų, druskos, rūkytos mėsos ir žuvies, marinuotų produktų.
• Dažniau gerkite greipfrutų sulčių.

Šaltis – priešas!

Nuolat užkandžiaujant tik šaltais produktais skatinamas gleivių kaupimasis organizme. Ypač didžiuosiuose sąnariuose – kelio, dubens, peties, alkūnių.

Sąnarių skausmus provokuoja ir sąnarių bei vidaus organų peršalimas. Jei ilgai buvote skersvėjyje arba būdama gamtoje pasėdėjote, prigulėte ant vėsios žemės – tai gali tapti artrozės paūmėjimo priežastimi. Atšalus sąnariams ar kūnui sulėtėja kraujotaka inkstuose ir sąnariuose, dėl to atsiranda sąnarių skausmai.

Kaip taisyklingai stovėti?

Riboti judesiai, vienodos pozos – lašas po lašo tai pažeidžia sąnarius. Jei tenka ilgai stovėti – nuolatines apkrovas patiria tik tam tikri raumenys, kiti – atsipalaiduoja. Tokia disproporcija provokuoja sąnarių deformaciją. Jei dirbant tenka ilgai išbūti vienoje padėtyje, ypač stovint, stenkitės vadovautis tokiomis taisyklėmis:

• Keiskite kūno, kojų padėtį ne rečiau kaip kas 10-15 minučių.
• Perkelkite kūno svorį nuo vienos kojos ant kitos, periodiškai jas pakaitomis sulenkdama.
• Patrepsėkite vietoje, pasisūpuokite nuo pėdos ant pirštų.
• Pasitempkite, pakelkite rankas už galvos, atsiloškite, giliai įkvėpkite – kartkartėmis pasirąžykite kad nuimtumėte juosmens, nugaros, pečių įtampą.
• Periodiškai įtraukite ir atleiskite pilvo, šlaunų raumenis – tai taip pat padės išvengti nugaros įtampos.
• Jei tik turite galimybę – atsiremkite į sieną arba sulenktą koją užkelkite ant mažos kėdutės, dėžės, kitos atramos.

Kaip taisyklingai sėdėti?

Didžiausi krūviai stuburui tenka ilgai sėdint. Kad stuburas nepervargtų, jūs turėtumėte:

• Bent šiek tiek pakeisti kūno padėtį kas 10 minučių.
• Pasirinkti kėdę, kurios sėdimoji dalis ne pernelyg kieta ir ne per minkšta, o nugarėlė atkartoja nugaros išlinkimą.
• Periodiškai atsistoti, pasilankstyti, pasisukioti.
• Sėdėti atsirėmus į kėdės nugarėlę, nesilankstyti į priekį.
• Keliai turėtų būti viename lygmenyje su šlaunimis.
• Kad kraujas geriau tekėtų iš kojų į viršų, pėdas pastatykite ant nedidelio suolelio, kėdutės.
• Jei jaučiate nuovargį, atsistokite, pasivaikščiokite, atlikite keletą pratimų.
• Ilgai važiuojant automobiliu kas 1,5-2 valandas padarykite pertrauką, pasimankštinkite.

Kaip taisyklingai gulėti?

Taisyklinga stuburo padėtis gulint svarbi ne tik kokybiškam poilsiui ir miegui, bet ir sveikiems sąnariams:

• Čiužinys turėtų būti stangrus ir ne pernelyg minkštas. Kuo didesnis jūsų kūno svoris – tuo tvirtesnis turėtų būti čiužinys.
• Miegoti geriau ant šono, padėjus vieną koją ant kitos, o ranką pakišus po galva,
• Mėgstantiems pagulėti ant pilvo po juo rekomenduojama pakišti nedidelę pagalvėlę.
• Jei skauda sąnarius – išmokite ir taisyklingai atsikelti iš lovos: pirmiausia atsisėskite, tada nuleiskite kojas ant grindų, prisislinkite prie lovos krašto ir tik po to atsistokite.
• Prieš keliantis iš lovos galima atlikti keletą nesudėtingų mankštos pratimų – pasirąžyti, ištempti rankų, kojų raumenis, keletą kartų sulenkti ir ištiesti kojas.

Kaip kelti sunkumus?

Kad sumažintumėte apkrovą stuburui ir sąnariams, sunkesnius nešulius kelkite ir nešiokite taisyklingai:

• Stenkitės sunkesnius daiktus nešti ne vienoje rankoje, o padalinę svorį abiem.
• Prieš keliant ką nors sunkaus atsitūpkite. Nugarą stenkitės išlaikyti tiesią.
• Nešant sunkų daiktą jį geriau laikyti kuo arčiau savęs.
• Jei reikia ką pakelti virš galvos, geriau pasinaudokite kėde ar kopėtėlėmis.
• Ką nors sunkiai nešant geriau nesisukiokite į šalis.
• Jei tik turite galimybę, sunkesnius nešulius neškite kuprinėje arba įsigykite krepšelį su ratukais.
 

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus