• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Sveika gyvensena - galimas priešnuodis prostatos vėžiui  1 

Autorius: Klaipėdos m. visuomenės sveikatos biuras
2010-09-16 18:00:00

Sveika gyvensena  - galimas priešnuodis prostatos vėžiui
Jupiterimages.com

Rugsėjo 15 dieną minima Pasaulinė kovos su prostatos vėžiu diena. Prostatos vėžys yra dažniausia vyrų onkologinė liga Lietuvoje. Šia liga susirgę vyrai ilgą laiką nejaučia jokių ligos simptomų, todėl dažnai prostatos vėžys aptinkamas vėlyvųjų stadijų prostatos vėžys, kurio visiškai išgydyti nebeįmanoma.


Kas rizikuoja susirgti prostatos vėžiu? Dažniausiai suserga rizika padidėja vyresniems nei 50 metų vyrams, taip pat tiems, kurių artimi giminės (tėvas, brolis, dėdė) serga ar sirgo prostatos vėžiu. Dažniau psotatos vėžiu suserga gausiai vartojantys riebų gyvulinės kilmės maistą, nepakankamai valgantys šviežių daržovių ir vaisių. Dažniau serga nutukę vyrai.


Kada vertėtų sunerimti? Pradžioje jokių simptomų neatsiranda, tik po kurio laiko pasireiškia su prostatos padidėjimu susijusios problemos, tai yra dažnas šlapinimasis naktį, vėliau, navikui sparčiai išplitus, gali pradėti skaudėti kryžkaulio srityje, vėžiui išplitus į šlapimo pūslę gali pasirodyti kraujo šlapime. Galimi ir bendri simptomai, kurie yra būdingi vėžiniams susirgimams: kūno masės sumažėjimas, pykinimas, apetito stoka.


Kaip apsisaugoti? Siekiant išvengti prostatos vėžio yra rekomenduojama tinkama dieta. Patariama vartoti kuo mažiau riebaus maisto (riebios mėsos, lašinių, grietinės, sviesto). Tai ne tik padės išvengti prostatos vėžio, bet ir neleis formuotis aterosklerozinėms plokštelėms, kurios, užkišusios kraujagysles, sukelia širdies ir smegenų kraujagyslių ligas. Stenkitės kasdien kuo daugiau vartoti sojų produktų, vynuogių, pomidorų, kopūstinių daržovių bei žuvies (lašiša, upėtakis), gerti

žaliąją arbatą. Privaloma sportuoti ir išlaikyti normalų kūno svorį. Taip pat privalu mesti rūkyti, alkoholį vartokite saikingai.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
paaiskinimas
2010-09-24 11:57:54
Kuo mažiau riebaus maisto, kasdien kuo daugiau vartoti sojų produktų, vynuogių, pomidorų, kopūstinių daržovių bei žuvies (lašiša, upėtakis), gerti žaliąją arbatą.Gyventi tvarkinga lytini gyvenima,t.y buti atsakingu su kuo ir kaip intymiai bendrauji.Labai svarbu ismokti valdyti savo emocijas,pozityviai mastyti.Ieskoti rysio su gamta,gerbti aplinka ir zmones