• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Vargina rėmuo: kaip sau padėti?

Autorius: Eli.lt
2009-11-09 16:00:00

Vargina rėmuo: kaip sau padėti?
jupiterimages nuotr.
Rėmuo – tai stemplės sudirginimo, kurį sukelia į ją patekęs skrandžio turinys, požymis. Normaliomis sąlygomis skrandžio sekretui prasiskverbti trukdo stemplės sfinkteris, esantis tarp skrandžio ir stemplės. Jis tik trumpam atsiveria slenkant į skrandį maistui arba atsirūgus.

 

Stemplės sfinkterio veikla gali sutrikti dėl keleto priežasčių. Labai dažnai veiklą sutrikdo kai kurių vaistų vartojimas, netinkama mityba, piktnaudžiavimas alkoholiu, rūkymas. Refliuksas arba skrandžio sulčių išsiliejimas į stemplę gali pasireikšti nutukus, nėštumo metu bei nuolat užkietėjant viduriams. Tikslias refliukso priežastis gali nustatyti tik gydytojas, atlikęs visus reikiamus tyrimus.

Jeigu Jus dažnai vargina rėmuo, vadinasi, tai yra rimtas signalas pasirūpinti savo sveikata. Būtent dėl nuolatinio skrandžio sekreto poveikio gali prasidėti stemplės gleivinės uždegimas, atsirasti opų ir net surandėjimų.

Kaip galime sau padėti?

Reguliuojame mitybą. Rekomenduojama atsisakyti tų produktų, kurie atpalaiduoja apatinį stemplės sfinkterį. Tai – citrusiniai vaisiai, česnakai, pomidorai, šokoladas, kava, svogūnai, alkoholis, pipirmėtė. Taip pat reikia vengti riebaus maisto ir persivalgymo. Geriausia valgyti 4-5 kartus per dieną nedideles maisto porcijas. Labai svarbu gerai sukramtyti maistą. Venkite labai karšto maisto. Pavalgius rekomenduojama nesigulti, negerti gazuotų gėrimų. Paskutinį kartą valgyti rekomenduojama likus 2-3 valandoms iki miego. Labai svarbu reguliuoti savo kūno svorį ir nenutukti.


Po valgio venkite pratimų, kurie gali sukelti skrandžio rūgšties išsiskyrimą į stemplę: sunkumų kilnojimo, pasitempimų, kosėjimo ir ankštų rūbų dėvėjimo.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​
Gairės: Jeigu Jus


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus