• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Dar kartą apie amžiaus rykštę – nutukimą ir vandenį

Autorius: Gydytoja A. Jauniškytė
2012-03-07 15:30:00

Dar kartą apie amžiaus rykštę –  nutukimą ir vandenį

Vis dar klaidingai manoma, kad nutukimo problema Lietuvoje neaktuali, ji kažkur toli, Vakaruose, už Atlanto, kažkur Amerikoje. Tačiau užtenka apsižvalgyti aplink, kad suprastum: jei ne tu, tai bent keli šeimos nariai turi antsvorio, o tarp vyresnių nei 50 metų apskritai sunku rasti liekną pilietį. Nutukimas tapo epidemija, nuo kurios vieno veiksmingo vaisto nėra ir kiekvienas ligonis turi atrasti sau tinkamą.


Mažinti porcijas!


Prieš keliolika metų žodis „dieta“ reiškė ne ką kita, o gydymo maistu metodą, išbraukiant arba įtraukiant į valgiaraštį produktus, reikalingus atitinkamam tikslui pasiekti. Dabar dietos subalansuotos lengvatikiams. Vis dėlto faktas lieka faktu: kad ir kaip norėtumėte atsikratyti nereikalingo kūno svorio, be valgiaraščio korekcijų neapsieisite.


Pagrindiniai principai


Mažiau riebių padažų, daugiau skonio suteikiančių prieskonių. Saldumynai – šventės atributas. Jei kurią dieną jaučiate, kad nesuvalgę ko nors saldaus imsite verkti, rinkitės produktą, kuris yra gana saldus, bet mažiau mėgstamas (pvz., ne pienišką, o juodąjį šokoladą). Sriuba – skrandžio apgavikas. Rodos, suvalgėte visą dubenį, o iš tikrųjų – tik pusę (kita pusė – vanduo). Riebią mėsą palikite vasaros iškyloms. Jei be kiaulienos neištversite, garnyrui paruoškite salotų, ieškokite kompromiso su savimi. Prekybos centre rinkitės krepšelį, o ne vežimą – tikrai nenorėsite krauti tiek, kad nepaneštumėte. Apsipirkti pradėkite ne nuo duonos ar koldūnų skyriaus, o nuo daržovių ir vaisių. Valgykite reguliariai, netapkite žvėrimi iš alkio. Ruoškite maistą pats – matysite, ko ir kiek dedate.


Vanduo ir gydo, ir lieknina


Šia gudrybe naudojasi ir Holivudo žvaigždės, ir tolimiausiame Lietuvos krašte gyvenanti močiutė. Gurkšnokite vandenį, jei praalkote, o iki kito valgymo liko dar valanda.

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus