• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Įveikite nugaros skausmus

Autorius: HORO
2012-05-16 14:30:00

Įveikite nugaros skausmus
Freedigitalohotos.net
Šiuolaikiniame  kompiuterizuotame pasaulyje žmonės vis mažiau juda, dažnai dirba sėdimą darbą, ir neturi pakankamai laiko tinkamai pasirūpinti savo sveikata, sutrinka ne tik vidaus organų ar kraujotakos sistemos veikla, bet ir judėjimo aparato, tarp jų raumenų, sąnarių funkcijos. Nepakankamai rūpindamasis savimi bei laiku negaudamas tinkamos pagalbos pradeda skųstis įvairaus pobūdžio kaklo, menčių, nugaros skausmais. Dažniausia šių skausmų atsiradimas susijęs su stuburo anatominiais ir funkciniais pakitimais: stuburo diskų senėjimu, plyšimu (išvaržomis), nugaros raumenų patempimu.

Kaip stuburo sukelti skausmai atrodo ligos pradžioje? Žmogus gali jausti nepatogumą juosmenyje, kojų tempimus, tirpstančio pobūdžio jutimus galūnėse. Vėliau šie nedideli nusiskundimai ir nepatogumai pareina į stiprų nugaros skausmą, kuris yra rimtas signalas apie pažengusią ligą. Delsiant  gali išaugti iki stuburo išvaržos ar kitų rimtų sutrikimų. Susidūrus su šiomis problemomis nereikia su jomis taikytis ar skubėti gultis ant operacinio stalo. Dažnai gerą savijautą ir judrumą galima gražinti kineziterapijos (kineziterapija – gydymas judesiu) pagalba.

Pavargote? Pakybokite!

Viena efektyviausių kineziterapijoje naudojamų gydymo metodikų yra laisvojo kybojimo principu paremta SET koncepcija (angl. Sling Exercise Therapy), grindžiama skeleto-raumenų sistemos lavinimu atliekant pasyvius ir aktyvius pratimus atviroje ir uždaroje kinetinėje grandinėje, siekiant užtikrinti gerą organizmo funkcinę būklę. Šis metodas taikomas esant raumenų disbalansui, siekiant pagerinti sąnarių judesio amplitudę bei kitiems judamojo aparato sutrikimams (radikulitui, stuburo išvaržai, stuburo iškrypimui, rankų, kojų tirpimui).

Laisvojo kybojimo metodas kaip gydymo priemonė, žinoma seniai. Pirmasis panašaus pobūdžio prietaisas – stalas su specialiais diržais – prieš Antrąjį pasaulinį karą buvo sukurtas Vokietijoje. Vėliau metodas buvo tobulinamas Norvegijoje ir šiuo metu yra plačiai taikomas Švedijoje, Kinijoje, Japonijoje, Tailande, JAV, Australijoje ir kitose šalyse. Lietuvoje šis gydymo būdas vis populiarėja. Vilniuje esančiame Kineziterapijos centre kineziterapeutai Linas Valentukevičius ir Mindaugas Šetkus laisvojo kybojimo metodu paremtą terapiją, padedančią be operacijos atsikratyti įvairaus pobūdžio ir kilmės skausmų, taiko jau nuo 2004 m. Kaip specialios pagalbinės gydymo priemonės – elastinės gumos ir virvės – padeda treniruoti liemens raumenis specialiomis sąlygomis. Dažnai skausmo „surakintas“ žmogus bijo net pajudėti iš vietos, o pakabinta jo kūno dalis  naudojant specialias priemones įgalina atlikti judesį be skausmo ir tuo pačiu sudaro galimybę treniruoti raumenis, kurie atsako už stuburo stabilumą ir daugelį kylančių nusiskundimų.

Net geriausiai ištreniruoti atletai gali turėti silpnų vietų – stuburą stabilizuojantys raumenys kartais dėl patempimo ar nuovargio yra neveiklūs, tarsi neaktyvūs, todėl  pirmiausia  nustatomos taip vadinamos silpnosios grandys (nepilnai ar visiškai neaktyvūs raumenys ar jų grupės), dėl kurių ilgainiui kyla skausmas. Jeigu skausmas nedidelis, pacientui pakanka specialiai jam sudarytos šiuos raumenis stiprinančios mankštos namuose. Sunkesniais atvejais į pagalbą pasitelkiama pratimų, atliekamų kūnui laisvai kybant, sistema. Laisvo kybojimo principu paremtas gydymas padeda  diagnozuoti ir šalinti priežastis, sukėlusias skausmą. Po truputį didinant krūvį stiprinami nusilpę raumenys. Svarbiausia, kad reikiamą krūvį gautų gilieji liemens raumenys, vadinamasis fiziologinis stuburo korsetas. Nuo raumenų-stabilizatorių priklauso ir viso stuburo stabilumas. Giliosios stuburą supančios ir jį stabilizuojančios raumenų grupės treniruojamos, kai žmogus gydomuosius pratimus atlieka kybodamas ir jausdamas tam tikrą nestabilumą.

Dažniausia problema atvejanti pacientus pas šiuolaikines reabilitacijos metodikas praktikuojančius kineziterapeutus yra stuburo tarpslankstelinio disko išvarža. Pratimai, atliekami naudojant virves ir elastines gumas, dažniausiai yra taikomi suaugusiesiems, kuriems skausmas atsiranda dėl įvairių priežaščių: ilgas valandas prasėdėjus prie kompiuterio darbe, ilgą laiką vairavus automobilį, sėdint universitete, netaisyklingai keliant daiktus ar net paprasčiausiai ilgiau padirbėjus sode. Specialūs pratimai gali padėti ir vaikams. Pavyzdžiui, laisvojo kybojimo principu paremtas gydymo metodas padeda gydant skoliozę – stuburo iškrypimą dėl netinkamo sėdėjimo, kuprinės nešiojimo. Tai gana dažna vaikų problema. Būtina tinkamai paskirstyti krūvį – pavyzdžiui, kuprinę nešti ant abiejų pečių, pasirūpinti, kad nešamo svorio nebūtų per daug, taisyklingai sėdėti, naudoti vaiko ūgį atitinkančius stalus bei kėdes. Jeigu vaikas nuo mažų dienų būtų prižiūrimas ir įprastų laikytis šių principų, vėliau nesikamuotų dėl skausmo, sutaupytų daug laiko ir pinigų, kurių prireiks nugaros skausmui malšinti.

Laisvojo kybojimo principu paremtas gydymo metodas yra išskirtinis ir todėl, kad problemų gydymas remiasi ne vaistų vartojimu esant skausmui, o specialių pratimų, kurie „numalšina“ skausmą atlikimu. Taip yra nepakenkiama skrandžiui, kepenims, inkstams, o pasiekti rezultatai būna ilgalaikiai. Šie pratimai yra rekomenduojami visiems, išskyrus tuos, kurie turi rimtų problemų dėl širdies ligų, sergantiems inkstų akmenlige bei osteoporoze.

Sportuoti sveika

Žmogaus organizmas yra vientisa sistema, todėl nugaros, raumenų skausmui gali daryti įtaką net ir mityba ar stresinės situacijos. Norint jų išvengti, reikėtų sveikai maitintis, daugiau judėti, vengti stresą sukeliančių faktorių. Vos 20 minučių trukmės teisingai atliekama rytinė mankšta padėtų ne tik žvaliau pradėti dieną, bet ir išvengti įvairių ligų ateityje. Visų pirma – šalinkime  priežastis, užkirskime kelią jų įsisenėjimui, nelaukime skaudžių pasekmių ir judėkime be skausmo!

www.kineziterapija.org



Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus