• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai
Pektinas gali sustiprinti priešvėžines vaisių savybes
2008-10-30 00:00:00

"Gamma" nuotr.
Mokslininkai mano, kad natūralus organinis junginys pektinas padeda paaiškinti, kodėl vaisių ir daržovių turtingas maistas gali sumažinti vėžio riziką.

Didžiosios Britanijos mokslininkai laboratoriniais tyrimais nustatė, kad tam tikros pektino dalys gali suvaržyti ir nuslopinti proteiną, kuris, kaip manoma, skatina vėžio plitimą organizme.

Šios išvados, kurias paskelbė žurnalas „FASEB Journal“, yra dar viena priežastis valgyti vaisius ir daržoves, teigia tyrimo autoriai. Pasak jų, šios išvados patvirtina ankstesnius tyrimus, kad pektino preparatai gali padėti kovoti su vėžiu.
Patrick Gunning, naujojo tyrimo vadovas, sako, jog ankstesnieji tyrimai parodė, kad pektino preparatai gali sunaikinti vėžines ląsteles arba užkirsti kelią joms plisti, o dabartinis tyrimas atskleidė, kaip pektinas gali veikti prieš vėžį.
Norvičo maisto tyrimo instituto mokslininkai nustatė, kad tam tikros pektino cukraus rūšys susijungia su proteinu galectin-3, kuris yra piktybinių ląstelių paviršiuje ir padeda joms augti bei plisti organizme.

Pasak Patrick Gunning, toks susijungimas gali leisti pektinui suvaržyti proteiną galectin-3 ir sulėtinti ar net sustabdyti vėžinių ląstelių plitimą, praneša „Reuters Health“.

Tačiau tebelieka ir daug klausimų, pavyzdžiui, kaip organizmas pasirenka tam tikrą reikalingą biologiškai aktyvų pektino komponentą.

Pektinas paprastai naudojamas uogienėms ir želė gaminti, tačiau Patrick Gunning pataria pernelyg nepiktnaudžiauti šia maistine medžiaga. Pasak jo, šiuo tyrimu nenustatyta, kad perdirbti vaisių produktai yra geresni kovotojais su vėžiu nei švieži vaisiai, be to, uogienėse ir želė paprastai yra daug cukraus.

 „Ką dabar žinome iš mūsų ir ankstesniųjų tyrimų, tai manome, kad geriausias patarimas būtų valgyti daug vaisių ir daržovių tikintis, kad su jomis gausime daug biologiškai aktyvių pektino komponentų“, sako Patrick Gunning.
 Daugiausia pektino turi juodieji ir raudonieji serbentai, svarainiai, agrastai, slyvos, kai kurių veislių obuoliai, citrusiniai vaisiai. Nevisiškai sunokusiuose ar beveik sunokusiuose vaisiuose pektino būna daugiau negu pernokusiuose. Parduotuvėse kulinarinėms reikmėms galima nusipirkti pektino miltelių.
 
"SPA" info.


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus