• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Stresas: paneigti ar išgyventi?

Autorius: eli.lt
2013-04-05 10:00:00

Stresas: paneigti ar išgyventi?
lsveikata.lt; Jupiterimages nuotr.

Stresas visuomet išliks gyvenimo dalimi, todėl pirmiausiai svarbu suvokti, kas jį sukelia ir kaip su tuo susitvarkyti. Kadangi dauguma stresą patiriančių žmonių netinkamai maitinasi, atsiranda energijos trūkumas, kuris sukelia nuovargį, įvairius nervų sistemos negalavimus ir sumažina atsparumą persišaldymui, virusams ir kitoms ligoms.

- Ilgalaikis stresas “žeidžia” širdį, skrandį, centrinę nervų sistemą bei kitas jautrias žmogaus organizmo sistemas.
 
Stipraus ar ilgai trunkančio streso metu organizme vyksta intensyvūs medžiagų apykaitos procesai, tad pusiausvyrai atnaujinti reikia nemažai pastangų.

Ir nors su stresu susidoroti nėra taip paprasta, pasistenkite šito išmokti. Svarbu žinoti, kaip išvengti stresą sukeliančių veiksnių ir kaip kontroliuoti sveikatai kenkiančias reakcijas į stresą.

Todėl bent kartą per dieną valgykite karšto maisto - gerai maitinantis organizmas aprūpinamas jam taip reikalinga energija. Nelaikykite susikaupusių jausmų savyje - pasidalinkite rūpesčiais su artimu jums žmogumi. Kasdien mankštinkitės - net ir keliolikos minučių mankštelė ar pasivaikščiojimas pagerina savijautą ir sustiprina fiziškai.

Nemėginkite streso slopinti cigarete ar alkoholiu, nes stresas ir rūkymas ar alkoholis itin pavojingi deriniai. Geriau pamėginkite kelis kartus giliai įkvėpti ir iškvėpti, išmokite keletą atpalaiduojamųjų pratimų.

Pagalvokite, kas jums pakelia nuotaiką, kas sukelia teigiamų emocijų ir nebijokite tuo pasimėgauti. Patys nesigydykite raminamaisiais, migdomaisiais, dietomis, ir visokiais kitokiais metodais, nes galite sau tik pakenkti. Jei dėl streso jaučiate sveikatos sutrikimų, nueikite pasitarti pas savo šeimos gydytoją.
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus