• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Medus – gardus vaistas nuo visų ligų

Autorius: Horo.lt
2011-08-02 15:24:00

Medus – gardus vaistas nuo visų ligų
Dreamstime nuotr.
Ant šio vaisto pakuotės nebūtina rašyti „saugoti nuo vaikų“. Nieko baisaus, jei mažylis jo paragaus ar išpils. Na, išskyrus buitinius rūpesčius. Ir dar: šio vaisto nereikia pirkti vaistinėje. Jis įsigyjamas turguje, kartu su ekologiškais maisto produktais. Arba, ne paslaptis, juo aprūpina bičiuliai ir giminaičiai bitininkai. Juk, sakoma, esame giminių kraštas!

O kai užeina noras sukrimsti ką nors saldaus gardaus – geresnio pasirinkimo nei medus nerasime.

Štai čia ir slypi medaus unikalumas. Jis vienu metu gali būti ir kaloringas saldėsis, ir puiki gydomoji ar profilaktinė priemonė.

Kas slepiasi už saldumo?

Medus – tai tikras gliukozės, fruktozės, baltymų, fermentų, vitaminų B2, B6, PP, įvairių mineralų ir organinių rūgščių lobis. Šviežias medus – tai tiršta permatoma masė, kuri ilgainiui ima kristalizuotis ir kietėti. Gardžiausiu ir maistingiausiu laikomas subrendęs medus. Tam, kad nustatytumėte medaus brandumą, į jį reikia įleisti šaukštą ir pasukti. Nesubrendęs medus lengvai nuteka nuo šaukšto, o brandus apsivynioja, nugula lygiomis klostėmis.

Ilgiau pastovėjęs medus susicukruoja. Jo kokybė dėl to nepasikeičia, sutirštėjimas tik parodo, kad medus kokybiškas.

Medaus spalvų paletė – labai įvairi, nuo šviesiai geltono (akacijų) iki tamsiai rudo (grikių). Medus gali būti net ir žalsvas! Jo spalvą, skonį ir aromatą lemia laikas ir surinkimo vieta. Tamsiame meduje randama daugiau mineralinių medžiagų.

Beje, meduje galima rasti kone visą Mendelejevo lentelę. 1 kg medaus – net 3150 kcal. Ir nors tai ne visada į naudą laikantis dietos, vaikams ir paaugliams medus gali tapti tiesiog nepakeičiamu maisto papildu. Jį organizmas pasisavina lengvai ir greitai. Nors medus saldus, jis nekenkia dantų emaliui.

Suaugusiam žmogui rekomenduojama per dieną suvartoti 100 g medaus, vaikams – 30-50 g. Geriausia šį kiekį išskirstyti keletui valgių.

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus