• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Grįžtantiems į sporto klubus: ar reikia maisto papildų?  2 

Autorius: Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos
2009-09-08 08:10:00

Grįžtantiems į sporto klubus: ar reikia maisto papildų?
Jupiterimages nuotr.
Neretas sporto klubo lankytojas, norėdamas greičiau pasiekti pageidaujamą rezultatą – stangrų, liekną, raumeningą kūną – ne tik sportuoja, bet ir vartoja įvairius maisto papildus bei kitokius preparatus. Lyg ir natūralu, kai ką nors papildomai vartoja profesionalūs sportininkai, kurių tikslas – sportiniai pasiekimai.

Rinkitės apgalvotai

Lietuvos olimpinio sporto centro sportininkų mitybos specialistas Marius Baranauskas teigia, kad Lietuvos olimpinės rinktinės kandidatams maisto papildai yra skiriami labai apgalvotai ir tik suderinus su sporto medicinos gydytojais. Ką ir kiek sportininkas vartos, priklauso nuo sporto šakos, fizinio krūvio pobūdžio ir trukmės, treniruočių režimo. Didžiausio meistriškumo sportininkai per savaitę treniruojasi 6 kartus po 4–5 valandas per dieną. Siekiant optimaliai patenkinti jų organizmo fiziologinį maistinių ir biologiškai aktyvių medžiagų poreikį, maisto papildai ir specialūs sportininkams skirti maisto produktai turi būti derinami prie įprastinės sportininkų mitybos.

„Noriu perspėti, kad net geriausias maisto papildas negali pakeisti racionalios ir subalansuotos mitybos. Kartais sportininkai mano, kad vartodami maisto papildus ir specialius sportininkams skirtus maisto produktus gali nebesirūpinti, kad gautų visų reikiamų maistinių medžiagų su maistu. Taip tikrai nėra, – sako M. Baranauskas. – Be to, žmogaus organizmas – sudėtinga ir jautri sistema, kuriai tam tikrų medžiagų perteklius kenkia ne mažiau nei trūkumas. Tad sportuojantys žmonės, prieš pradėdami vartoti maisto papildus, kurie padėtų jiems pasiekti tam tikrą fizinę formą, turėtų pasikonsultuoti su mitybos specialistais ar bent jau pasiskaityti specialios, rimtos literatūros. Tik įvertinę savo fizinį krūvį, mitybą, papildo sudėtį, jame esančių medžiagų galimą poveikį priimkite sprendimą, koks maisto papildas Jums reikalingas ir ar reikalingas iš viso.“

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
sportininkas
2009-10-10 20:09:11
nebenusisnekek "gydytojau", tokie gydytojai pirmiausia tegul patys pasportuoja ir tuos papildus pavartoja, tada tegul ir komentuoja
gyd. Linkevicius
2009-09-25 12:50:02
papildai prie gero nepriveda,be to juos naudojant raumenu mase nebuna tvirta,kuriam laikui metus sporta pastebimas greitas raumenu mases mazejimas,atsiranda psichologine ir dalinai fizine priklausomybe ,kad ir lengviems papildams...