• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kaip sumažinti raumenų skausmą po treniruotės?

Autorius: Eli.lt
2017-05-16 10:00:00

Kaip sumažinti raumenų skausmą po treniruotės?
Sportas ir sveikas gyvenimo būdas tapo savotiška mada - vis daugiau žmonių aktyviai mankštinasi, bėgioja, ima lankyti jogą, šokius ar kovinių metų treniruotes. Jų pasirinkti fizinio aktyvumo būdai, sportavimo tempas ir pageidaujami rezultatai skiriasi, tačiau visus sportuojančius vienija raumenų skausmas po treniruotės. Kaip jo išvengti sportuojant ir kaip jį sumažinti, jeigu persistengėte?

Kodėl po treniruotės skauda raumenis?

Būtų sunku surasti sportuojantį žmogų, kuriam nėra tekę susidurti su raumenų skausmu. Ši nemaloni būsena sukelia gausybę nepatogumų - tampa sunkiau judėti, prasčiau miegama, subjursta nuotaika, maudimas ypatingai vargina, o blogiausia, kad ši neigiamų emocijų ir prastos savijautos puokštė trukdo kitoms treniruotėms, gerokai sumažina valią ir ryžtą toliau sportuoti.

Ilgą laiką buvo manoma, kad raumenų skausmą lemia pieno rūgšties koncentracijos padidėjimas. Reikėtų žinoti, kad energija gaunama skaidant gliukozę. Šios medžiagos skaidymui būtinas deguonis, intensyviai sportuojant jo paprastai trūksta, tad skaidymas vyksta aneorobinėmis sąlygomis - šio proceso metu gliukozė skaidoma iki piruvato, kuris vėliau verčiamas pieno rūgšimi (laktatu).

Buvo pastebėta, kad nuo raumenų skausmo labiausiai kenčia nesportuojantys, mažai sportuojantys žmonės arba tie, kurie pervertina savo galimybes ir pasirenka pernelyg intensyvias treniruotes. Tiesa, jų organizme susikaupia pieno rūgštis, tačiau ji kaupiasi ir intensyviai sportuojančių, profesionalių atletų, kurie raumenų skausmais nesiskundžia, organizmuose.

Šiandien sporto medikai, remdamiesi naujausiais pastebėjimais bei moksliniais tyrimais, teigia, kad raumenų skausmas susijęs su juose atsiradusiais mikro įtrūkimais. Šių įtrūkimų vietose prasideda nedidelis uždegiminis procesas, kuris ir tampa skausmo, maudimo ir tempimo priežastimi. Didesnių mikro įtrūkimų vietose gali pradėti kauptis vanduo, o tai lemia audinių patinimą, paburkimą.

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
Urinoterapija
Eli.lt Testai