• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kaip sumažinti raumenų skausmą po treniruotės?

Autorius: Eli.lt
2017-05-16 10:00:00

Skausmas dažniausiai juntamas ne iš karto po treniruotės, nemalonūs pojučiai įprastai atsiranda praėjus 12 - 24 valandos po fizinio krūvio - būtent tuo metu mikro įtrūkimų vietose likusios atplaišos ar kitos organinės liekanos imamos šalinti iš raumenų, proceso metu jos kontaktuoja su nervinėmis ląstelėmes sukeldamos skausmą.

Kaip išvengti raumenų skausmo po treniruotės?

Intensyviai ir reguliariai sportuojantieji su raumenų skausmu susiduria rečiau - tinkamai atliekant pratimus raumenys tampa pakankamai tvirti, geba atlaikyti krūvį, tad skausmą keliančių mikro įtrūkimų neasiranda arba jų būna gerokai mažiaus.

Norintieji išvengti raumenų skausmų turėtų sportuoti reguliariai bei nepersidirbti, krūvį didinti ir pratimus sunkinti po truputį, sistemingai, laikantis trenerio nurodymų. Padarius pertrauką prie įrastinio fizinio krūvio taip pat reikėtų sugrįžti pamažu, nesukeliant streso organizmui ir nežalojant savo kūno.

Specialistai taip pat pastebi, kad mikro įtrūkimai dažniau atsiranda stabdant tam tikrą judesį (pavyzdžiui, bėgant nuo kalno, dedant svarmenis ant žemės ir pan.), tad pratimus, kuriuose yra stabdymo judesių reikėtų atlikti atsargiau, lėčiau.

Požiūris, kad lengvas bėgimas arba tempimo pratimai po treniruotės padeda išvengti raumenų skausmo yra klaidingas - ilgą laiką buvo manoma, kad tai padeda sumažinti pieno rūgšties koncentraciją raumenyse ir šitaip apsaugoti nuo skausmo, tačiau, kaip jau buvo minėta, pieno rūgšties susikaupimas raumenų skausmo nesukelia.  

Kaip sumažinti raumenų skausmą po treniruotės?

Pats efektyviausias raumenų skausmo sumažinimo būdas yra karšta vonia arba pirtis. Buvimas karštyje pagreitina kraujotaką, o tai, savo ruožtu, greitina pažeistų raumenų gijimą, taigi po treniruotės ypač naudinga pasikaitinti pirtyje arba valandėlę pagulėti karštoje vonioje. Tegiamai veikia ir įvairūs šildantys tepalai, kurių galite įsigyti pasitarę su treneriu, gydytoju ar vaistininku.

3 psl.
BuvęsPuslapis 2 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus