• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Pilateso paslaptys

Autorius: Užs.spauda, Gerda Z.
2010-08-10 10:00:00

Pilateso paslaptys
Jupiterimages.com nuotr.

Paskutiniu metu, Amerikoje keletą kartų padidėjo žmonių skaičius, kurie užsiima pilatesu. Tarp jų tokios žvaigždės kaip Madona, Dženifer Aniston ir t.t.


Tokį susidomėjimą galima paaiškinti labai paprastai. Trumpai apie šio metodo istoriją. Jo įkūrėjas – Džozefas Pilatesas (Joseph Pilates). Jis gimė 1880 metais ir nuo pat ankstyvosios vaikystės buvo ligotas. Džo sukūrė savo treniruočių planą, kurio dėka iki 14 metų pasiekė idealų kūno sudėjimą.


Jis sukūrė tam tikrą metodiką, pagal kurią treniravosi Pirmojo pasaulinio karo ligoninės nariai. Jos dėka, o taip pat ir elastinių tvarsčių pagalba, kurie buvo tvirtinami prie lovų, gulintys ligoniai greitai pakildavo ant kojų.


Kai Džo Pilatesas emigravo į Ameriką, jo metodika buvo naudojama Niu Jorko (New York) šokėjų klubuose. O po jo mirties šią gimnastikos rūšį perėmė reabilitacijos centrai, kurie gydė pacientus po traumų ir operacijų.


Kitas pilateso pavadinimas – švelnusis fitnesas. O jo įkūrėjas pavadino jį kontrologija, mat jis tvirtino, jog smegenų darbo dėka galima valdyti raumenis.


Pirmą kartą pamačius pilateso užsiėmimus, galima pamanyti, jog tai joga. Nieko keisto. Juk šis metodas sukurtas jogos ir aerobikos pagrindu. Iš jogos „pasiskolintas“ teisingas kvėpavimas ir atsipalaidavimas, o iš aerobikos – ritmingumas ir teisinga kūno apkrova. Beje, pilateso užsiėmimų metu, dirba visi raumenys, tačiau nepatiriamos jokios traumos bei nejuntami skausmai.


Kadaise pilateso treniruotės vyko ant treniruoklio, kuris buvo panašus į ligoninės lovą. Dabar šiems tikslams naudojamas kilimėlis ir tokie daiktais kaip svareliai arba kamuoliai.

Pagrindinis dėmesys šiose treniruotėse skiriamas:


1. Kontrolė. Atlikinėjant pratimus būtina kontroliuoti jų eiliškumą, pradedant nuo paprasčiausio ir baigiant sudėtingiausiu.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus