• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Rytinė mankšta  2 

Autorius: www.eli.lt
2008-11-22 00:00:00

Rytinė mankšta
"Gamma" nuotr.

Žodžių junginys "rytinė mankšta" dažnai asocijuojasi su vaikyste: mokykla, vaikų stovykla, radijo programa. Daugelis apskritai pamiršo, kad egzistuoja rytinė mankšta: kai kurie ryte neturi laisvo laiko, kai kurie sportuoja treniruoklių salėje, o kai kurie paprasčiausiai tingi. O juk rytinė mankšta yra naudinga, ji padeda galutinai pabusti ir pramankštinti "užsimiegojusius" raumenis ir sąnarius.

Rytinės mankštos fanatais teisėtai vadinami kinai. Ja užsiima ne tik vaikai ir pagyvenę žmonės, bet ir aukštas pareigas einantys valdininkai, kurie ryte susirenka į specialiai tam skirtą kambarį ir visi drauge daro fizkultūros pratimus. Mokslininkai, kaip dažnai tai būna, pateikia daugybę nuomonių apie rytinę mankštą.

Pratimai visų pirma skirti tam, kad organizmą "pakrautume" energija. Kai kurie mano, kad sportuoti geriau vakare... Atliekant fizinius pratimus, padažnėja pulsas ir pakyla kraujo spaudimas. Jeigu mankštą darysite vakare, dėl šių procesų gali sutrikti miegas.

Dideliais fiziniais krūviais geriau nesimėgauti ir ryte. Tik pabudus organizmas dar apsnūdęs ir staiga padidėjus fiziniam krūviui stipriai pakyla kraujo spaudimas bei padažnėja pulsas. Egzistuoja tikimybė, kad organizmas, pripratęs prie tokio šoko, gali reaguoti spaudimo pakilimu net į mažiausią fizinį krūvį dienos metu.

Ir kas gi gaunasi? Ryte ir vakare atliekami pratimai nenaudingi? Ne visai taip. Pažiūrėkime į mūsų mažuosius draugus. Ką vos tik prabudę daro gyvūnai? Pasirąžo! Tokie įsitempimai – puiki priemonė ne tik norintiems išsibudinti ir išjudinti sustingusį kūną: jie tiks ir norintiems patreniruoti kūno raumenis. Pradedant dieną nuo tempimo pratimų, gerėja sąnarių judrumas, kūno lankstumas ir padidėja raumenų tonusas. Tempimo pratimai ryte padeda pramankštinti kūną, pažadinti raumenis ir paruošti juos dienos krūviui, taip pat padidėja kraujo pritekėjimas į visus raumenis. Tokiu būdu jūs pakraunate savo organizmą pozityvia energija nenuvargindami jo. Dar gulėdama lovoje gerai pasirąžykite – nuo to prasideda pratimai.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
Kristi
2009-09-07 20:53:39
Išties, mankšta - nerealus dalykas. Aišku, kol įpranti, tai reikia kartais pasispaust, prisiverst... Tingisi juk vis dėlto. Bet kai įpranti tai kažkas tokio.... Gero. Žvalesnė dieną jautiesi, gyvesnė. Nebūni užsimiegojusi. O žiemą nesinori spjaut į viską ir susisupus į megztuką tiesiog atsigult ant darbo stalo... :)
Aukse
2009-01-20 18:03:39
Ka rytais padarau tai tik pasirazau :D bet vienasyk ir sito uzteko, kad pasitempciau skaudziai rankos raumeni. Vat ir teko is pacio ryto fastum tept.
Gal ir gerai ta manksta, bet kai as bevale tai ne man tokie dalykai...