• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Sportas ir miestas  1 

Autorius: ieva.lt
2009-07-01 08:00:00

Sportas ir miestas
Jupiterimages nuotr.

Kodėl gi miesto parkų, gatvių ir skverų nepavertus sporto klubu po atviru dangumi?

Vadinamojo street training (ang. miesto sporto) gerbėjų gretos vis pilnėja, nes jis turi keletą privalumų palyginus su treniruotėmis patalpose: sportuodama lauke tu sudegini daugiau kalorijų, plaučiai prisipildo deguonies ir pagerėja kraujotaka. Be to, gali geriau pažinti miestą, kuriame gyveni.

Miesto erdvės vis dažniau panaudojamos ir įvairiems sporto užsiėmimams, čia netgi gimsta naujos jo rūšys. Viena iš tokių – breathwalk arba breathwalking, išvertus reiškia „pasivaikščiojimas kvėpuojant“.

Eik ir kvėpuok

Breathwalk jungia paprastą ėjimą ir įvairias kvėpavimo bei meditacijos technikas. Tokia sinchronizacija padeda pasiekti pusiausvyrą tarp kūno ir sielos, o tai miesto sumaištyje labai pageidautina ar net gyvybiškai būtina.

Egzistuoja įvairūs treniruočių būdai, kurie skiriasi pagal kvėpavimo techniką ir ėjimo ritmą. Įvaldžius šią sistemą išmokstama kontroliuoti savo nuotaiką, išlaisvinti viduje tūnančią energiją, pajusti aplinkinį pasaulį. „Eik ir kvėpuok“ rūšis atsirado palyginti neseniai, tačiau jau turi šimtus tūkstančių pasekėjų visame pasaulyje.

Sąmoningo kvėpavimo technika naudojama labai dažnai, pavyzdžiui, jogoje, kovos menuose, taip pat siekiant visiškai atsipalaiduoti ir kontroliuoti skausmą gimdant. Susitelkimas ties kvėpavimu – taip pat vienas iš pagrindinių dalykų ir medituojant.

Išmėgink vieną paprasčiausių breathwalk technikų. Ją sudaro įprastas ėjimo ir kvėpavimo ritmas: kiekvienam įkvėpimui ir iškvėpimui tenka keturi žingsniai. Kad neišsimuštum iš ritmo, galima sau kartoti keturis skiemenis (Ka-Ta-Na-Ma), arba  skaičiuoti iki keturių.

Toks ėjimo-kvėpavimo ritmas kartojamas 3 kartus po 3 minutes, su 3 minučių pertraukomis, per kurias eini ir kvėpuoji įprastu sau ritmu. Sustoti reikia palaipsniui sumažinant tempą. Vėliau galima atlikti keletą tempimo pratimų.

Breathwalk pratimai tinka kiekvienam ir nepriklauso nuo amžiaus ir fizinio pasirengimo. Tokie kvėpavimo pratimai turi tęstis ne mažiau kaip 30 minučių.

Bėgiok

Kitas klasikinis miesto sportas – bėgimas. Jį galima pavadinti pačia efektyviausia ir pačia pigiausia sporto rūšimi norintiems sulieknėti ir sustiprinti kojų raumenis. Bėgant stiprinama širdies-kraujotakos sistema, treniruojami kojų ir nugaros raumenys, sudega daug kalorijų (200-450 per pusvalandį – priklauso nuo greičio).

Be to, reguliarus bėgiojimas padeda išsiskirti endorfinams, kurie pakelia nuotaiką ir pagerina bendrą savijautą.

Prieš bėgimą visada reikia padaryti keletą apšilimo pratimų. Pradėti bėgimo užsiėmimus reikia palaipsniui, iš pradžių užteks 3 kartų per savaitę po 30 minučių, kuriuos galima kaitalioti su ėjimu. Bėgioti reikėtų nedideliais žingsniais, o rankas laikyti sulenktas per alkūnes 90 laipsnių kampu. Baigti bėgimą taip pat reikėtų atliekant kelis tempimo pratimus.   

Mink dviratį

Dviratis ir riedučiai ne tik padeda palaikyti gerą sportinę formą, bet ir pagal naujausius duomenis, yra greičiausia susisiekimo priemonė mieste. Urban cycling (angl. miesto dviračių sportas) yra ideali sporto rūšis sustiprinanti širdies-kraujotakos sistemą, raumenyną ir kojų sąnarius.

Be to, reguliarus važinėjimas dviračiu 50 % sumažina infarkto riziką, stiprina imunitetą, padeda atsikratyti streso.  Dviračių sportas turi tik vieną minusą – per maža apkrova rankų ir pilvo raumenims.

Skriek riedučiais

Riedučiai – tai bėgimo ir važiavimo dviračiu privalumai kartu sudėjus. Pagrindinė apkrova lekiant riedučiais tenka klubų raumenims, todėl šioje zonoje riebalai greitai sudega, o riedučiai tampa geriausia priešceliulitine priemone.

Kitaip nei ėjimas ir bėgimas, dviratis ir riedučiai reikalauja tam tikrų įgūdžių, ir yra susiję su tam tikra rizika, tad norėdama išvengti traumų, dėvėk specialius šalmus ir kojų bei rankų apsaugas.  

Sportuodama mieste rinkis tam tinkamas vietas: žaliąsias zonas, parkus, skverus, pakrantes, kur automobilių eismas apribotas, o erdvės tiek, kad netrukdysi kitiems – sportuojantiems ar besiilsintiems.

Ieva.lt

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​
Gairės: Bėgiok Kitas

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
milda
2009-07-12 22:11:15
as ir sportuoju, vazineju su rieduciais, labai smagu, kartais su draugais uzsukam i tat palosiam, ir toliau lekiam.