• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Sportui pakanka skirti vos 10 minučių?

Autorius: Pagal užsienio spaudą, Gerda Zemenskaitė
2012-12-06 01:04:00

Sportui pakanka skirti vos 10 minučių?
jupiterimages.com nuotr.

„2-3 kilogramai viršsvorio per žiemą - ne tragedija, o duoklė šaltam klimatui“ - tvirtina dietologai. Kūnas priimdamas šaltį skuba „prisidengti“ riebalų sluoksniu. Ir beveik nepriklausomai nuo maisto raciono, daugelis žmonių per žiemą priauga 2 - 3 kilogramus.


Pavasarėjant, įvyksta atvirkštinis procesas: kūnas stengiasi atsikratyti nereikalingų kilogramų ir gegužės pabaigoje bei birželio pradžioje, daugelis merginų su pasitenkinimu praneša: "Sulieknėjau!" Taip, tačiau mini sijonėlių sezonas prasideda balandžio pabaigoje. Vadinasi, natūralų lieknėjimo procesą reikia pagreitinti. Kaip? Ar tai pavyks padaryti ilgalaikėmis treniruotėmis? O iš kur gauti laiko? Juk nuo darbų nepasitrauksi, o nuo šeimos - taip pat. Nejaugi teks visą mėnesį žiūrėti į veidrodį su siaubu akyse?

Mokslininkų eksperimentas

"Viskas ne taip jau blogai!" - į pagalbą ateina Kanados mokslininkai. Jie atliko tokį eksperimentą: savanorių grupės buvo paprašyta minti dviračio treniruoklio pedalus vieną minutę, bet taip intensyviai, jog širdies plakimo dažnis artėtų prie maksimumo. Po nedidelės pertraukos - vėl vienos minutės intensyvas ir taip - dešimt kartų.


Kita bandomoji grupė dirbo tradiciniu režimu: kasdieninės treniruotės po 2 - 3 valandas.


Rezultatas: pasibaigus nustatytam laikui, raumenys tų, kurie treniravosi po 10 minučių per dieną, bet intensyviu režimu, buvo ne silpnesni nei tų, kurie mankštinosi po kelias valandas.


Išvada: trumpalaikės, tačiau ypač intensyvios treniruotės efektyvumu nė kiek nenusileido ilgalaikėms.
Kodėl? Mokslininkai pateikia prielaidą, jog trumpalaikės treniruotės pajėgios leisti metabolizmo procesus ląstelėse ne mažiau intensyviai nei ilgalaikės.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus