• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Stuburas – laikysenos pagrindas

Autorius: Aurelija Bagdonavičienė, Vėjų fėja
2011-04-11 18:00:00

Stuburas – laikysenos pagrindas
123rf.com

Kiekvienoje epochoje grožio etalonas buvo skirtingas, tačiau tvirtas, grakštus, taisyklingai suformuotas kūnas visais laikais kėlė susižavėjimą. Kiekvienam yra malonu matyti gražiai nuaugusį, taisyklingos laikysenos žmogų.


Laikysena – tai harmoningas žmogaus išsivystymas, gera sveikata ir grožis. Ji turi didžiulę reikšmę žmogaus išvaizdai ir savijautai. Žmogus, kurio laikysena yra taisyklinga jaučiasi laisvesnis, patenkintas ir pasitikintis savimi. Tačiau reikia atminti, kad taisyklinga laikysena nebūna įgimta ir ją reikia lavinti.


Šiuo metu laikysenos sutrikimai yra vieni iš labiausiai paplitusių kaulų ir raumenų sistemos sutrikimų. Ji trukdo normaliai vidaus organų fiziologinei veiklai, dėl to greitai pavargstama, jaučiami skausmai nugaros srityje. Taisyklinga laikysena priklauso nuo stuburo ir jo linkių, raumenyno ir harmoningo jo išsivystymo.


Stuburas – tai centrinė tampri žmogaus kūno ašis, kurią sudaro slanksteliai, tarp jų esantys diskai ir gausybė palaikančių raiščių bei raumenų. Pagrindinė stuburo funkcija – atraminė. Jis apsaugo nugaros ir galvos smegenis nuo sutrenkimų, kai kūnas juda. Stuburui judėti padeda raumenys. Vieni iš svarbiausių yra gilieji nugaros raumenys.


Tose kaulų vietose, prie kurių prisitvirtinusios raumenų sausgyslės, susidaro kaulų iškilimai, o jų dydis priklauso nuo raumenų stiprumo. Kaulai labiausiai stiprėja tose vietose kurioms tenka didžiausias krūvis ar tempimas. Į dirbantį organą patenka daugiau kraujo ir kuo didesnį darbą atlieka raumenų skaidulos, tuo daugiau maisto medžiagų ir deguonies joms atneša kraujas. Kuo intensyviau vystosi raumenys, tuo tvirtesni tampa kaulai.  


 Mūsų kūnas yra tobula visuma ir viskas čia yra susiję. Tam, kad nugara būtų tiesi labai svarbu išlaikyti ir dvasinę sveikatą, palaikyti teigiamą nusiteikimą. Stresas ir nervinė įtampa sukelia raumenų persitempimą ir tai atsispindi kūne. Tačiau netgi labai sunkius sutrikimus galima pagydyti suformavus taisyklingą laikyseną ir čia mums gali padėti joga – vienas seniausių ir labiausiai išvystytų sąmoningo ir harmoningo žmogaus tobulinimosi metodų.

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus