• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Sveikatai naudinga rytinė mankšta  1 

Autorius: Parengė Gerda Zemenskaitė
2011-01-11 13:00:00

Sveikatai naudinga rytinė mankšta
Photos.com

Vieni žmonės daro mankštą rytais, o kiti ne. Kiekvienas iš jų turi savo nuomonę šiuo klausimu. Kartais užsiėmę žmonės neturi tam laiko ir taai dažniausias argumentas dėl ko jie rytais nesimankština. Tie, kurie rytais, vis dėlto, mankštą daro, tvirtina, kad tokiu būdu jie greičiau prabunda ir stiprina savo sveikatą. Įdomiausia tai, kad pastarieji taip pat yra dirbantys žmonės.


Rytinė mankšta: nauda


Rytinės mankštos nauda yra neginčijama net jeigu jai visiškai nelieka laiko. Senovės Kinijos išminčiai tvirtina, jog net ir dešimties minučių trukmės rytinis apšilimas suteikia tokios pačios naudos kaip ir pusvalandžio treniruotė dienos metu. Atlikdami rytinę mankštą mes tuo pačiu organizmui siunčiame ženklą, jog laikas nubusti ir tapti žvaliu. O tai padeda jam geriau reaguoti į įvairius psichinius bei fizinius dirgiklius dienos eigoje.


Rytinė mankšta: krūvis raumenims


Per didelio krūvio raumenims ryte nereikia. Tokias treniruotes geriau atlikti po pietų. Rytais, tiesiog, reikia suminkštinti raiščius ir sąnarius, duoti postūmį darniam vidaus organų darbui. Rytinė mankšta sumažina riziką traumų atsiradimui dienos eigoje. Juk esti rizika patempti raiščius ar raumenis ne tik sportuojant, bet ir įprastame kasdieniniame darbe. Buitinių traumų galima išvengti 90% atvejų, jei rytais atliekama mankšta.


Įsidėmėkite, kad mankštos atlikti per prievartą nereikia! Visų pirma privalote teigiamai nusiteikti ir atrasti motyvaciją dėl ko jūs tai darote.


Rytinė mankšta: nuo ko pradėti?


Jeigu jums sunku pradėti, iš pradžių pamasažuokite rankų riešus. Šiek tiek patrinkite delnus vieną į kitą, kol jie paraus. Kelioms sekundėms sugniaužkite kumščius. Po to patrinkite ir pamasažuokite rankų pirštus. Pasivaikščiokite basomis kojomis po kambarį iškart atsikėlus iš lovos. Vaikščiodami spyruokliuokite nuo kulno ant piršto. Vėliau atlikite dešimt pasilenkimų į priekį. Tai darydami pajusite, kaip teigiamai šis pratimas veikia stuburą. Palenkite liemenį atgal, dubens kaulų sritį į priekį, rankas laikykite ant juosmens. Šį pratimą pakartokite dešimt kartų. Puikiai tinka tai daryti laukiant, kol užvirs virdulys arba žiūrint pro langą. Pasilenkite į dešinę ir kairę po dešimt kartų.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​
Gairės: sportas, mankšta


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
Donatas
2011-01-13 14:32:19
Visiska nesamone del mankstos pratymu ypac ryte, kai pasispirokliuosit uzsimiegojas, kai iplys sausgysles tai nieko nereiks. Dar stubro lekiamieji judesiai, jie tikru nebent pasilenkimu pirmyn, ne atgal, ir nesugalvokit tilteliu daryti arba ant galvos stoveti, na nebent esat gimnastas. Labiau tiktu sukamieji judesiai ranaku per sanarius, per pecius, pirmyn atgal, dubens sukamieji judesiai,po to lengvi tempimo pratimai, karstas saltas dusas.