• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Vasara – metas sportuoti!

Autorius: Laura Mureikaitė, Moters savaitė
2013-05-24 09:30:00

Vasara – metas sportuoti!
Vasara – sezonas, kai sportas ir mankšta iš sporto salių bei klubų persikelia į atviras erdves. Pastebėta, kad sportuojant gryname ore treniruočių efektyvumas didėja, kalorijos dega sparčiau.

Kaip sportuoti saugiai ir sveikai?

•    Raskite užsiėmimą, kuris jums teiktų ne tik naudos, bet ir malonumo;
•    Nesitikėkite visko greitai ir daug: krūvį didinkite ir treniruotės laiką ilginkite palengva;
•    Optimalus treniruočių režimas – ne kasdien, o 3 kartus per savaitę po 30-40 minučių. Tik jei mankštinatės trumpiau arba intensyviai sportuojate jau ne vieną mėnesį, galite tai daryti kasdien.

Bėgimas

Idealus laikas bėgioti ristele – ankstyvas rytas, kai oras vėsesnis. Jei esate vyturys, jums nebus sunku atsikelti ankstėliau ir išnaudoti gaivias ryto valandas. Bėgiojant vidutiniškai sudeginama 730-890 kcal per valandą.

Bėgdama ristele kvėpuokite per nosį. Vos tik pradėsite kvėpuoti per burną – tai ženklas, kad krūvis per didelis, reikia mažinti treniruotės intensyvumą. Optimalus pulsas bėgant – 120-150 tvinksnių per minutę. Jei pulsas mažesnis arba didesnis, bėgimas neduoda maksimalaus efekto arba gali netgi pakenkti. Ir, žinoma, stebėkite savo savijautą. Jau po keleto treniruočių turėtumėte pajusti, kad pagerėjo miego kokybė, pasitaisė nuotaika, normalizavosi kraujospūdis. Jei to nejaučiate – gali būti, kad bėgimas tiesiog ne jums.

Ėjimas

Greitasis ėjimas arba vaikščiojimas – puikus startas tiems, kuriems bėgti ristele – pernelyg didelis fizinis krūvis. Ėjimas taip pat treniruoja kojų raumenis, gerina kraujotaką, kvėpavimą, palengvina širdies darbą. 1 valanda ėjimo sparčiu žingsniu gali padėti sudeginti net iki 500 kcal.

Dviratis

Važinėtis dviračiu po apylinkes – vienas patogiausių ir maloniausių užsiėmimų vasarą, puikiai tinkantis ir dirbantiems, ir atostogaujantiems. Minant pedalus per valandą sudeginama apie 500 kcal. Jei pakeliui pasitaikys ne tik nuokalnių, bet teks minti pedalus ir į kalną, sudeginamų kalorijų skaičius gali išaugti dar keliais šimtais.

Tiesa, minant pedalus svarbu ir taisyklinga laikysena: atsisėdus ant sėdynės ištiestų kojų kulnais turėtumėte siekti pedalus. Sėdint aukščiau tektų minti pirštų galais – įsitemptų kojų raumenys, ilgainiui tai sukeltų skausmą. Sėdint per žemai teks didesnis krūvis sąnariams. Važiuokite palinkusi į priekį, rankomis tvirtai remkitės į vairą, kad dalis nugaros krūvio persikeltų ant rankų.

Plaukimas

Sportas, leisiantis ne tik palaikyti kūno formą, bet ir atsigaivinti. Jei tik netoli namų ar poilsiavietės yra maudytis tinkamas vandens telkinys, per 1 valandą plaukimo galite sudeginti nuo 350 iki 700 kcal.

Tik ir vėl nepamirškite taisyklingos laikysenos: pernelyg aukštai iškelta galva, įtempti nugaros raumenys gali sukelti skausmus.

Vis dėlto specialistai nerekomenduoja apsiriboti vien plaukimu – sportuojant vandenyje tenka didelis krūvis raumenims ir pernelyg mažas krūvis kaulams, taigi plaukiojimą patartina kaitalioti su kitomis sporto šakomis sausumoje.

Riedučiai

Kas tai – sportas ar malonumas? Be abejo, ir viena, ir kita. Važinėjantis riedučiais treniruojami kojų, klubų, pilvo, nugaros ir rankų raumenys, teigiamai veikiamos širdies ir kvėpavimo sistemos, gerėja judesių koordinacija, efektyviai slopinama įtampa. Važinėjantis riedučiais per 1 valandą sudeginama iki 400 kcal.




Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus