• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

10 priežasčių, kodėl sveika valgyti jogurtą

2009-02-28 00:00:00

10 priežasčių, kodėl sveika valgyti jogurtą
Eli.lt; Jupiterimages nuotr.
1. Jogurtas virškinamas lengviau nei pienas.


Daugelis žmonių, kurie netoleruoja laktozės ar yra alergiški pieno baltymams, gali mėgautis jogurtu. Dėl jogurte esančių bakterijų jis virškinamas geriau negu pienas. Gyvos aktyviosios bakterijos padeda susidaryti laktazei (laktozę skaidančiam fermentui, kurio trūksta žmonėms, netoleruojantiems pieno) ir kitam kai kuriuose jogurtuose esančiam fermentui (beta-galaktozidui), kuris taip pat pagerina laktozės įsisavinimą fermento stokojantiems žmonėms.

 

Bakteriniai fermentai, susidarantys auginant bakterijas, dalinai suvirškina pieno baltymą kazeiną. Taigi jis lengviau įsisavinamas ir rečiau sukelia alergines reakcijas. Mūsų pediatrijos praktikoje pastebėjome, kad vaikai, kurie netoleruoja pieno, dažniausiai gali valgyti jogurtą, nes jame paprastai yra mažiau laktozės negu piene. Augant bakterijoms, pieno cukrus paverčiamas į du cukrus - gliukozę ir galaktozę, kuriuos lengvai įsisavina laktozės netoleruojančių žmonių organizmas.


2. Jogurtas apsaugo gaubtinę žarną.


Štai medicininė tiesa: "Tu esi sveikas tiek, kiek sveika tavo gaubtinė žarna". Valgydamas jogurtą, tu rūpiniesi savo gaubtine žarna. Pirmiausia, jogurte yra pieno bakterijų, žarnynui naudingų bakterijų, kurios  padeda išsaugoti sveiką gaubtinę žarną ir netgi sumažina jos vėžio riziką. Pieno bakterijos, ypač acidofilas, skatina sveikatai naudingų bakterijų susidarymą gaubtinėje žarnoje ir sumažina tulžies virsmą į kancerogenines tulžies rūgštis. Juo daugiau šių sveikatai naudingų bakterijų yra jūsų gaubtinėje žarnoje, tuo mažiau šansų susirgti žarnyno ligomis.


Iš tikrųjų jogurte esančios gerosios bakterijos dezaktyvuoja kenksmingas medžiagas, kol jos netapo kancerogeniškomis (pavyzdžiui, nitratus ir nitritus, kol jie nepavirtę nitrozaminais).

2 psl.
Puslapis 1 iš 4Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus