• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

10 sveikatos patarimų 2011  1 

Autorius: Moters Savaitė
2011-03-20 13:01:00

10 sveikatos patarimų 2011
123rf.com

Banalu, bet tiesa: sveikatos nenusipirksi už jokius pinigus. O vienintelis būdas ją išsaugoti – pasirūpinti savimi jau dabar. Ir daryti tai ne tik naujųjų metų proga, bet nuolat. Štai 10 universalių patarimų, padėsiančių jums išlikti sveikai ir džiaugtis gyvenimu!

1. Mankšta – kasdien. Vos 30 minučių fizinio krūvio per dieną padės išvengti nutukimo, širdies ir kraujagyslių ligų, pabėgti nuo insulto ir kai kurių onkologinių ligų. Tam nebūtina nei speciali įranga, nei sportiniai pasiekimai. Net ir paprastas pasivaikščiojimas per pietų pertrauką gali tapti puikia alternatyva jums nemalonioms treniruotėms.

2. Mėgaukitės seksu. Aktyvus lytinis aktas padeda sumažinti cholesterino kiekį kraujyje, spartina kraujotaką ir medžiagų apykaitą. Be to, sekso metu organizmas aktyviai gamina laimės hormoną endorfiną. Ypač naudingas sveikatai rytinis seksas – ryte cukraus kiekis kraujyje gana žemas, taigi gamindamas energiją kūnas sunaudos didesnę dalį anksčiau sukauptų nepanaudotų kalorijų.

3. Juokitės. Mokslininkai tvirtina, jog 15 minučių juoko kasdien prailgina gyvenimą net aštuoneriais metais! O ką jau bekalbėti apie tai, kaip nuoširdus juokas ir optimizmas pagerina to gyvenimo kokybę!

4. Po skiltelę pomidoro ant sumuštinio kasdien. Paprasta? Taip. Bet tokia nedidelė valgiaraščio korekcija gali apsaugoti jus nuo širdies ir kraujagyslių ligų, kurios pastaruosius dešimtmečius laikomos viena dažniausių priešlaikinės mirties priežasčių. Mokslininkai apskaičiavo, jog pomidoruose esančios biologiškai aktyvios medžiagos gali sumažinti širdies ir kraujagyslių sistemos ligų tikimybę net 30 procentų.

5. Daugiau laiko su šeima. Artumas, savitarpio supratimas ir fizinis kontaktas su artimiausiais žmonėmis, pasak mokslininkų, normalizuoja spaudimą, padeda kovoti su nerimu, depresija ir netgi alkoholizmu.

6. Klasikinės muzikos kerai. Muzikos terapija – tai įvairių ligų gydymas muzikos garsais. Tačiau ne mažiau efektyvi ir muzikinė profilaktika, kai tinkamai parinkta muzika padeda užkirsti kelią įvairiems sveikatos sutrikimams. Pavyzdžiui, klausantis Mocarto gerėja organizmo tonusas, skaidrėja nuotaika, spartėja medžiagų apykaita. Bethovenas normalizuoja širdies veiklą, mažina kraujospūdį, atpalaiduoja raumenis. Tad kokių muzikinių vitaminų jums reikia šiandien?

7. Saugokite dantis. Nors odontologo kabinetas – ne pati maloniausia vieta pasaulyje, dantų priežiūra ir higiena rūpintis būtina, taigi nepraleiskite ne tik eilinio profilaktinio patikrinimo, kurį rekomenduojama atlikti kas pusę metų, bet ir kasdien kruopščiai valykitės dantis ir tarpdančius, skalaukite burną žolelių nuoviru. Mokslininkai teigia, kad tinkama burnos higiena gali prailginti gyvenimą šešeriais metais, mat taip neleistumėte iš burnos ertmės bakterijoms patekti į organizmą – o būtent tokiu keliu dažniausiai patenka virusai ir infekcijos, pažeidžiantys širdį ir kraujagysles.

8. Saldžių sapnų. Bet ne pernelyg ilgų. Nors šiame skubėjimo ir stresų amžiuje tenka sau nuolat priminti, jog miegui taip pat reikia skirti pakankamai laiko, persistengti šioje srityje irgi nederėtų. 7-8 valandos yra kaip tik tiek, kiek reikia. Pasirodo, žmonės, kurie miega po 7 valandas per dieną, gyvena ilgiau už tuos, kurie miega trumpiau ir... tuos, kurie miega ilgiau.

9. Valgykite šokolado. Moksliškai įrodyta, kad žmonės, kurie saikingai bet reguliariai vartoja šokoladą, gyvena ilgiau nei tie, kurie smaližauja kitais gardėsiais. Juodajame šokolade esantys polifenoliai stabdo kai kurių onkologinių ligų bei širdies ir kraujagyslių sistemos sutrikimų vystymąsi.

10. Mylėkite save. Skirkite laiko tiems užsiėmimams, kurie jums teikia daugiausia džiaugsmo. Mėgstama veikla, hobis pagerina gyvenimo kokybę, saugo nuo depresijos, o pakili, džiugi būsena stiprina imuninę sistemą ne prasčiau už įsimylėjimą. Priežasčių džiūgauti turi ir pašto ženklų kolekcionierės, ir prisiekusios parduotuvių maniakės – pasirodo, pasivaikščiojimas tarp vitrinų sparčiu žingsniu ir gerą mankštą atstojantys triukai persirengimo kabinose atstoja vidutinio sunkumo aerobikos treniruotę. Argi ne puiki žinia toms, kurių keliai niekada neveda į sporto klubą?!
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
onte
2011-03-22 16:23:26
ttai kur gauti sekso jei zmonai pakenke menulio faze...pilnatis
.