• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

3 būdai mesti rūkyti: koks jų poveikis?

Autorius: Shutterstock nuotr.
2017-10-28 11:00:00

Procedūros metu sukeltų reikiamų cheminių medžiagų antplūdis smegenyse ir centrinėje nervų sistemoje, metantį rūkyti žmogų veikia atpalaiduojančiai ir išvaduoja nuo abstinencijos simptomų negavus nikotino. „Dažniausiai jau iškart po procedūros prasideda organizmo apsivalymo procesai, grįžta uoslė, jaučiamas jėgų antplūdis ir padidėjęs žvalumas. Metus rūkyti natūraliomis sąlygomis, šis poveikis įprastai pajuntamas kiek vėliau“, – sako medicinos psichologė.

Pakaitinė nikotino terapija

Kitas gerai žinomas metodas, padedantis atsisakyti žalingo įpročio rūkyti, yra pakaitinė nikotino terapija. Tai – nikotino pleistrų, purškiklių, kramtomų gumų ar kaitinamo tabako vartojimas. Šio metodo veikimo principas toks, kad pacientas gauna reikiamą nikotino dozę, todėl nejunta fizinės abstinencijos simptomų ir, žinoma, sumažina cigarečių daromą žalą organizmui.

„Cigaretėse esančios pridėtinės cheminės medžiagos, degimo proceso metu susidarantys dūmai bei smalkės itin neigiamai veikia kvėpavimo takus, plaučius. Todėl vartodamas pakaitines nikotino priemones žmogus sumažina žalą organizmui bei po truputį atpranta nuo įprastų tabako gaminių. Vis tik šis metimo rūkyti etapas yra pereinamasis, padedantis gauti tam tikrą nikotino dozę ir išvengti nemalonių fizinių abstinencijos simptomų“, – sako gydytoja klinikinė toksikologė Jūratė Margerienė.

J. Margerienė atkreipia dėmesį, kad šiuos produktus rekomenduojama vartoti mažėjančia tvarka, tai yra – nuosekliai mažinti nikotino dozę, palaipsniui atpratinant nuo jo organizmą ir nepatiriant didelio fizinio diskomforto.

Medikamentinės gydymo priemonės

Anot toksikologės, nėra mitas ir tai, kad metantys rūkyti asmenys priauga svorio. Mat ilgus metus rūkius ir staiga to atsisakius gali pasireikšti valgymo sutrikimai, sulėtėja medžiagų apykaita ir peristaltika.

3 psl.
BuvęsPuslapis 2 iš 4Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus