• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

5 neteisingos sampratos apie sveiką mitybą

Autorius: Ieva Lekavičiūtė
2011-11-12 08:50:00

5 neteisingos sampratos apie sveiką mitybą
123rf.com

Sveika gyvensena šiais laikais tampa vis populiaresnė ir dauguma mūsų stengiasi nevalgyti bet ko, kas papuola po ranka. Visgi ne visi produktai, laikomi kenksmingais, iš tiesų tokie yra.

 

 Dažniausiai pasitaikančias klaidingas sąsajas, susijusias su sveika mityba, komentuoja mitybos specialistas iš Atlantos Dr. Maxime Buyx, vadovaujantis „Coca-Cola Company“ sveikatingumo programai.

 

Klaidinga samprata nr. 1: saldūs produktai ir svoris


Cukrus pats savaime storinti negali - storėjama tada, kai suvartojama daugiau kalorijų nei išeikvojama. Vidutiniškai aktyviai europietei moteriai rekomenduojama per dieną suvartoti 2000 kcal, vyrui – 2500 kcal. Pagal savyje turimą energijos kiekį, cukrus toli gražu nėra pirmoje vietoje: daugiausiai kalorijų yra riebaluose (1 g turi 9 kcal) bei alkoholyje (1g turi 7 kcal). Tuo tarpu baltymai bei angliavandeniai, taip pat ir cukrus, 1 grame turi 4 kcal. Reikėtų nepamiršti, jog norint išlikti liekniems, reikėtų daugiau judėti, o mažinant kalorijų kiekį pirmiausiai pamąstyti apie mažiausiai naudos organizmui nešančių produktų, tokių kaip alkoholis, vartojimo ribojimą.


Klaidinga samprata nr. 2: cukrus ir gėrimai


Amerikos dietologų asociacijos duomenimis, mūsų organizmas nejaučia skirtumo tarp natūraliai produktuose esančio cukraus bei cukraus, kurį įsidedame į kavą ar kuriuo gamybos proceso metu gardinami gaivieji gėrimai. Dėl šios priežasties saikingai saldindami produktus nepakenksime sveikatai bei figūrai labiau nei, pavyzdžiui, valgydami saldžius vaisius. Beje, reikėtų turėti omenyje, jog kai kurie vaisiai, tokie kaip bananai ar vynuogės, savyje turi net 16 proc. cukraus, kai tuo tarpu dauguma gaiviųjų gėrimų – apie 11 proc.

 

Klaidinga samprata nr.3: fosforas ir kaulai


Fosforas nedideliais kiekiais naudojamas kai kuriuose maisto produktuose bei gėrimuose kaip rūgštingumą reguliuojanti medžiaga. Vis dėlto, juose paprastai fosforo yra itin mažai – norėdami gauti jo tiek, kiek gauname, pavyzdžiui, suvalgę vieną kiaušinį, turėtume išgerti maždaug litrą gaiviojo gėrimo. Reikėtų turėti omenyje, jog fosforas pats savaime nežaloja kaulų struktūros ir neskatina osteoporozės – pagrindinės jos priežastys yra pernelyg didelis kalcio vartojimas, fizinio aktyvumo stoka bei hormonų pusiausvyros sutrikimai.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus