• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

7 medicininiai mitai

2008-01-03 00:00:00

7 medicininiai mitai

Ar girdėjote, kad per dieną būtina išgerti 8 stiklines vandens arba, kad skaitymas prie blogo apšvietimo silpnina regėjimą? Panašių gandų medicinos srityje sklando nemažai, todėl amerikiečių mokslininkams parūpo išsiaiškinti, ar galima šiuos ir kitus plačiai paplitusius medicininius įsitikinimus pagrįsti tam tikrais įrodymais.

Visų nuostabai, paaiškėjo, jog nemažai teiginių, kuriais tiki netgi patys medicinos darbuotojai, viso labo tėra mitai. Štai keletas pačių populiariausių.

1. Per dieną būtina išgerti 8 stiklines vandens.

Kad ir kaip stengėsi, mokslininkai svarių įrodymų šiam teiginiui patvirtinti nesurado. Greičiausiai šis mitas atsirado tuomet, kai 1945 m. Nacionalinė tyrimų tarnyba paskelbė, jog per dieną žmogui rekomenduojama suvartoti ne mažiau kaip 2,5 litro skysčių, tačiau tolimesnius paaiškinimus, jog į šį kiekį įeina ir skysčiai, esantys maiste, bei kiti gėrimai (ne tik vanduo), daug kas pamiršo.

2. Skutimasis skatina greitesnį arba aštresnių plaukelių ataugimą.

Dar 1928 m. tyrimai parodė, kad nėra jokio ryšio tarp skutimosi ir plaukelių šiurkštumo arba greitesnio jų ataugimo. Tiesiog ataugę nuskusti plaukeliai neturi plonesnio ir smailėjančio plauko galiuko, kuris yra niekuomet neskustose kūno vietose. O patamsėjusi ataugusių plaukelių spalva atsiranda dėl to, kad jie dar nepabuvoję saulėje.

3. Kalakutiena sukelia mieguistumą.

Kalakutienoje esanti amino rūgštis – triptofanas, yra tiesiogiai susijusi su miego ir nuotaikos kontrolės procesais. Iš tiesų kalakutienoje nėra didesnio triptofano kiekio nei paukštienoje ar jautienoje, o viename grame kiaulienos arba sūrio šios amino rūgšties koncentracija kur kas didesnė nei kalakutienoje. Dėl mieguistumo per šventes greičiausiai kaltas ne kalakutas, o besaikis valgymas ir gėrimas – tuomet organizmui reikia skirti daugiau energijos virškinimo ir kraujotakos sistemos procesams, todėl ir sulėtėja smegenų aprūpinimas deguonimi.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus