• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

9 patarimai, kurie padės jūsų organizmui

Autorius: Sergejus Tichomirovas
2012-01-05 08:02:00

9 patarimai, kurie padės jūsų organizmui
123rf.com

Mokslininkai žmogaus organizmą vadina vienu sudėtingiausių visatos mechanizmų. Tačiau pasinėrę į kasdienius rūpesčius, dažnai numojame į jį ranka ir netgi elgiamės taip, kad mūsų organizmas tampa lengvai pažeidžiamas įvairiausių ligų. Medicinos mokslų daktarė, dietologė Laisvūnė Petkevičienė įsitikinusi: saugoti savo organizmą galima pradėjus tinkamai rinktis maistą ir žinant, ką, kada bei kaip reikia valgyti.

1. Jūsų dieta turi būti visavertė. Mūsų organizmui reikia ne konkrečių maisto produktų, o būtino kiekio energijos ir maistinių medžiagų – baltymų, riebalų, angliavandenių, mineralinių druskų ir vitaminų. Žmonės, kurie valgo tik vienos grupės maistą – pavyzdžiui, tik pieno produktus arba tik vaisius bei daržoves – negauna visų reikalingų maistinių medžiagų, reikalingų patenkinti organizmo poreikius. Tik įvairus maistas gali aprūpinti organizmą visomis maistinėmis medžiagomis. Jeigu dėl kažkokių priežasčių (religinių, etinių, organizmo netoleravimas ir t.t.) negalite valgyti kai kurių produktų, juose esančias medžiagas turite gauti per maisto papildus.   

2. Nepamirškite, kad jūsų organizmas yra išskirtinis. Visi žmonės yra nepakartojami – skiriasi jų genų kodai, organizmo atsparumas vieniems ar kitiems susirgimams, maistinės preferencijos. Todėl apie visiems (arba bent didžiajai daliai žmonių) tinkamą dietą negali būti nė kalbų. Formuojant dietą, atsižvelgiama į daugybę skirtingų faktorių – lytį, amžių, tautos maitinimosi įpročius, kūno formą, fizinį aktyvumą. Gydytojas dietologas gali jums padėti sudaryti dietą pagal jūsų poreikius ir pomėgius, tad galite juo pasikliauti. Tačiau stenkitės vengti dietų, kurių šalininkai teigia galintys padėti visiems, nes paklausę jų, galite savo organizmui padaryti daugiau žalos, o ne naudos.

3. Produktai su antioksidantais padeda apsaugoti jūsų ląsteles. Stresai, rūkymas, nesaikingas alkoholio vartojimas, užteršta aplinka – visa tai prisideda prie organizmo užteršimo. Organizme atsiranda laisvųjų radikalų perteklius, dėl kurio nyksta ląstelės, o tai gali sukelti pačius įvairiausius susirgimus – kraujagyslių sistemos ligas, kataraktą ir net vėžį. Todėl labai svarbu apsaugoti savo organizmą vartojant antioksidantų savo sudėtyje turinčius produktus, kurie stabdo laisvųjų radikalų susidarymą. Patartina dažniau valgyti stiprų antioksidantinį poveikį turinčių mėlynių ir česnakų, kurie pagal antioksidantų sudėtį vadinami čempionais, taip pat vartoti žaliąją arbatą, granatus, riešutus.

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus