• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Atgaukime būties lengvumą

2009-05-25 07:54:00

Atgaukime būties lengvumą
respublika.lt; Jupiterimages nuotr.

Pagaliau pavasaris! Pats laikas atsikratyti visokio balasto, be visa kita - ir antsvorio bei sunkumo sieloje. Nesibaiminkite, nekalbėsime nei apie dietas, nei apie įnirtingą sportavimą.

Kodėl pavasarį lengviau įveikti senus įpročius? Iš žiemos miego pabunda ne tik gamta, bet ir žmogaus organizmas: ląstelės greičiau atsinaujina, medžiagų apykaita pagyvėja, o hormonai “šoka sambą”.

Tiesa, mūsų norą gyventi sveikiau dažnai įveikia tinginys. Nedaugelis žmonių randa jėgų ir laiko iš pagrindų keisti gyvenimo būdą, o tie, kuriems tai pavyksta, paprastai ilgai neištveria. Nenuostabu, nes bet kokia prievarta prieš save gimdo stresą. Tačiau mažais žingsneliais galima laimėti daug ir ilgam. Todėl vietoj radikalių reformų rekomenduotini maži, paprasti gyvenimo būdo pakeitimai. Paprastumas didina sėkmės šansus. O kuo mažiau pastangų tenka įdėti, tuo didesnė tikimybė, kad naujų įpročių neatsisakysime; kai nereikia prisiversti, viską darome mielai ir jaučiame malonumą.

Kad fiziškai, dvasiškai ir protiškai vėl jaustumėtės puikiai, nepakanka vaistais gydyti vieną negalavimą, tarkime, skausmus ar nemigą, sveikiau maitintis arba judėti. Būtina atsargiai atstatyti bendrą kūno, sielos ir proto pusiausvyrą. O geriausias būdas įveikti pavasario nuovargį - gerai išsimiegoti! Pavasarį dažna orų kaita yra nemažas krūvis kraujagyslių ir vegetacinei nervų sistemai, čia padeda kontrastinis dušas arba sauna bei judėjimas ore bet kokiu oru. Fiziškai ir dvasiškai išsekusiems žmonėms rekomenduotinos ir gyvybiškai svarbių medžiagų - vitaminų, mikroelementų, mineralinių medžiagų - infuzijos, tačiau dėl jų būtina pasitarti su gydytoju. Taip pat naudingi savigydos jėgas stimuliuojantys homeopatiniai vaistai. Kasdien skirkite porą minučių lengvesniam gyvenimui.

Kasdieniai ritualai

Atsikėlę atsistokite prie atviro lango, iškelkite rankas, giliai pakvėpuokite. Vonioje nusišypsokite savo atvaizdui veidrodyje. Nusiprausę po dušu stipriai pamasažuokite pėdas - taip per refleksines zonas suaktyvinamos visų organų ir nervų funkcijos.

Kasdien suvalgykite obuolį - jis suaktyvina virškinimo ir imuninę sistemą, stiprina dantis ir dantenas. Prieš valgį lėtai išgerkite didelę stiklinę vandens. Valgį geriau gardinkite ne druska, o prieskoninėmis žolėmis ir aštriais prieskoniais. Sumažinkite saldėsių kiekį. Kiekvieną patiekalą patiekite gražiai ir juo mėgaukitės - kas valgo su malonumu, pasisotina greičiau ir ilgesniam laikui. Nebevalgykite tris valandas iki miego.

Bent kartą per dieną atsisakykite lifto, kopkite laiptais arba vieną stotelę nueikite pėsčiomis. Ar galite pasilenkę pirštų galais pasiekti grindis? Bandykite tai padaryti po 10 kartų ryte ir vakare, jūsų lankstumas gerokai padidės. Pratimas pilvui stangrinti: atsigulkite, sulenkite kojas, rankas sukryžiuokite, kilstelėkite ir vėl nuleiskite viršutinę kūno dalį; ryte ir vakare pakartokite po 10 kartų. Dukart per dieną pastovėkite ant vienos kojos, kitą minutę išlaikykite ją pakeltą - pratimas gerina ne tik koordinaciją, bet ir mąstymą.

Pasimerkite pavasario gėlių. Per pietų pertrauką 10 min. pasidairykite į dangų ir pasvajokite. Kam seniai ruošiatės paskambinti? Nebeatidėliokite! Kartą per dieną paskambinkite mielam žmogui; kas skiria kitiems dėmesio, pats jaučiasi geriau. Vakare atsisakykite įtempto siužeto filmų, geriau paskaitykite, pasivaikščiokite, pasiklausykite muzikos arba išsimaudykite kvapnioje levandų vonioje - miegosite kaip kūdikis.
 
Parengta pagal "Respublikos" priedą "Julius/Brigita"
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus