• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Avokadas: sveikatai, grožiui ir lieknėjimui

Autorius: Eli.lt
2016-01-02 12:55:00

Avokadas: sveikatai, grožiui ir lieknėjimui
Avokadai tikrai pelnytai vadinami superproduktu - jie ypatingai naudingi mūsų organizmui, kupini matingųjų medžiagų, vitaminų ir mineralų, iš jų galima sumaišyti gausybę naminių grožio kaukių odai ir plaukams, avokadai, nors ir riebūs, idealiai tinka savo kūno formas puoselėjantiems žmonėms.

Avokadas yra amerikinės persėjos vaisius, kurį daugelis pavadina daržove, kartais kaulavaisiu, tačiau iš tiesų šis tamsiai žalią žievę, kiek šviesesnį minkštimą ir tvirtą kaulą turintis skanėstas yra uoga!

Avokadai kilę iš Vidurio Amerikos, kur jie mėgstami ir maistui vartojami, manoma, jau 8000 metų. Daugiausiai avokadų užaugina Meksika, Čilė ir Indonezija. Šie vaisiai skinami dar žali, tad juos, kaip ir kitus šiltųjų kraštų vaisius, reikėtų papildomai nokinti ant palangės. Avokadai tinkami maistui, kuomet juos spustelėjus lieka mažas įdubimas.

Avokadas: sveikatai



Avokadai dar vadinami miško sviestu, tai riebūs, sviesto poskonį turintys vaisiai, kurie turi iki 30% riebalų, iš jų nemažai labai naudingų nesočiųjų riebalų rūgščių. Pastarosios mažina kraujo klampumą, jo krešėjimą, didina kraujagyslių sienelių elastingumą. Šios savybės avokadus paverčia tinkamais žmonėms, kurie patenka į širdies ir kraujagyslių sistemos ligų rizikos grupę.

Šie vaisiai yra ypatingai naudingi žmonėms, kurių cholesterolio kiekis padidėjęs. Tyrimai rodo, kad į racioną įtraukus daugiau avokadų ir tokios mitybos besilaikant bent jau savaitę cholesterolio kiekis sumažėja net iki 16%. Dietologai rekomenduojama avokadų minkštimo dėti į salotas, daržovių ir vaisių kokteilius, tepti ant skrebučių vietoj sviesto, sutrintais avokadais galima pakeisti kepiniuose naudojamus riebalus - tereikia į tešlą dėti tiek avokadų košelės, kiek recepte nurodoma sviesto ar aliejaus.

Avokaduose yra daug lecitino, kuris padeda efektyviai reguliuoti medžiagų apykaitą, aktyvina smegenų veiklą, valo kraujagyslių sieneles, saugo kepenis nuo riebalų kaupimosi. Vaisiuose yra 0,8–4,4 proc. baltymų, 1,2–10 proc. angliavandenių, maistingame minkštime – vitaminų A, C, E, B grupės vitaminų, avokaduose nemažai kalio, skaidulų, nėščioms ir krūtimi maitinančioms moterims būtinos folio rūgšties.

Avokadas: grožiui



Avokaduose esantys vitaminai A, C, E ir B grupės vitaminai padeda išlaikyti gyvybingus ir žvilgančius plaukus bei lygią, elastingą ir jaunatvišką odą, tad avokadai yra puiki kosmetikos ir grožio priemonė. Kaukės su avokadais yra nesudėtingai ir greitai paruošiamos, joms pakanka tik šio puikaus vaisiaus ir vos keletos papildomų ingredientų.

Avokado kaukė plaukams.
Vieno prinokosio avokado minkštimą ištrinkite su kiaušinio tryniu, įpilkite arbatinį šaukštelį kokybiško alyvuogių aliejaus. Gautą masę įsitrinkite į sausus plaukus, apsukite juos maišeliu ar maistine plėvele ir rankšluosčiu. Kaukę palaikykite valandą. Nuplaukite drungnu vandeniu ir išsiplaukite plaukus įprastu šampūnu ir balzamu.
Plaukai ims blizgėti, bus paklusnesni, galiukai mažiau skilinės.

Avokado kaukė veido odai. Pusę avokado sumaišykite su dviem šaukštais nevirtų avižinių dribsnių, pridėkite šaukštą acto, porą šaukštų medaus ir šaukštą citrinos sulčių, viską gerai ištrinkite. Šia košele padenkite švariai nupraustą veidą, masės netepkite apie akis ir lūpas. Palaukite 20-30 minučių, kaukę nusiplaukite šiltu vandeniu ir pasitepkite veidą drėkinamuoju kremu.
Ši kaukė puikiai atgaivina veido odą, ją lygina ir maitina.

Šveitiklis kūnui su avokadu
. Didelį ir sunokusį avokadą ištrinkite su puse stiklinės maltų migdolų ir stikline nevirtų avižinių dribsnių. Nusiprauskite po dušu, nusiskuskite odą, jeigu tą darote, o tuomet drėgną kūną išsitrinkite pasigaminta priemone, gerai išsimažuokite ir avokado likučius nuplaukite vandens srove.
Šveitiklis puikiai nuvalo negyvas odos ląsteles, ją atjaunina ir pamaitina, efektyviai nuramina po skutimo ar kitų depiliacijos procedūrų sudirgusią odą.

Avokado kaukė rankoms ir nagams. Pusę avokado ištrinkite su šaukštu avižinių dribsnių (prieš tai juos galite susmulkinti maisto smukintuvu), kiaušinio baltymu ir pora šaukštelių citrinų sulčių. Gauta košele išsitrinkite delnus, daugiau dėmesio skirkite nagams, jų odelėms. Kaukę palaikykite 15-20 minučių ir masažuojant nusiplaukite rankas.
Rankų oda atnaujės, bus švelnesnė, dailesnės spalvos (tas ypač aktualu, jeigu šaltuoju metų laiku nušalote rankas).

Avokado kaukė pėdoms. Vidutinio dydžio, labai gerai sunokusį bananą sutrinkite su sunokusio avokado minkštimu. Šia košele aptepkite švariai nuplautas pėdas. Kaukę laikykite 20 minučių, o tuomet nuplaukite drungnu vandeniu. Jeigu yra poreikis, tai papildomai galite pasitepti maitinamuoju kremu.
Ši kaukė idealiai tinka sausoms pėdoms, reguliariai naudojant ji sumažina ir gydo kulnų įtrūkimus, pėdų oda tampa švelni, lygi ir elastinga.

Avokadas: lieknėjimui



Avokadai yra riebūs - 100 gramų šviežio avokado yra apie 160 kalorijų, daugiau nei du trečdalius šių kalorijų sudaro mono-nesočiosios riebalų rūgštys, kurias organizmas linkęs naudoti kaip ilgalaikį energijos šaltinį, lėtai sudeginti, o ne kaupti. Moksliniai tyrimai taip pat rodo, kad šios rūgštys sureguliuoja insulino koncentraciją, o tai padeda išvengti staigių alkio priepuolių, suvaldo potraukį saldėsiams bei iš miltų pagamintiems, daug angliavandenių turintiems produktams, kurie ypatingai tukina ir organizmo labai greitai paverčiami riebalais.  

Avokadai yra vienas geriausių omega-9 riebalų rūgščių šaltinių. Omega-9 riebalų rūgštys efektytviai sumažina blogojo ir padidina gerojo cholesteriolio kiekį. Šios riebalų rūgštys taip pat ypatingai pagerina ir padidina riebaluose tirpių vitaminų ir antioksidantų įsisavinimą, jos taip pat padeda įsisavinti daugiau maisto medžiagų iš žalių lapinių daržovių (špinatų, rukolos, salotų ir pan.), tad net mažesnis suvartojamo maisto kiekis organizmą aprūpins visomis reikiamomis medžiagomis bei padės suvaldyti alkį.

Šie vaisiai virškinami apie 4 valandas, juose yra pakankamai daug ląstelienos, tad jie pasotina ilgam, puikiai sureguliuoja virškinimo procesus, greitina medžiagų apykaitą. Savo kūno linijomis besirūpinantys žmonės turėtų neišgąsdinti didelio riebalų kiekio avokaduose ir įtraukti juos į savo meniu. Avokadai ypatingai tinkami pusryčiams, juos vertėtų derinti su baltymingu maistu, pavyzdžiui, pasiruošti omletą ir jį tiekti su trintais avokadais.

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus