• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Dažniausios kliūtys, siekiant tobulo kūno

Autorius: Nina Ivanova, Laikas.lt
2011-02-08 18:00:00

Dažniausios kliūtys, siekiant tobulo kūno
123rf.com

Žurnalų viršeliuose ar televizijos ekrane nuolat rodomi badaujančių modelių atvaizdai priverčia ne vieną moterį siekti šio idealo.

Toks įvaizdis gali tapti ypač stiprus, ypač jaunoms merginoms, todėl ne viena jų imasi gan drastiškų būdų svoriui numesti – pradeda laikytis griežtų dietų, žadančių atsikratyti nereikalingų kilogramų per itin trumpą laiką.

Tačiau dietos pasižymi tuo, kad jų poveikis yra trumpalaikis (nebent jūs ruošiatės badauti iki gyvenimo galo), tad svarbiausia yra išsiaiškinti, kodėl jūsų svoris auga, nes tam įtakos turi įvairūs veiksniai, ir tik tada imtis atitinkamų priemonių viršsvoriui sustabdyti.


Nesubalansuota mityba

Pati opiausia svorio padidėjimo problema – netinkama mityba. Gera mityba pirmiausia reiškia pusiausvyrą ir įvairovę, todėl jūsų maisto racionas privalo būti subalansuotas. Subalansuota mityba visų pirma reiškia maitinimąsi įvairiu ir įvairios energetinės vertės maistu, tačiau renkantis kuo sveikesnius ir mažiau tukinančius produktus.

Jūs neturite visiškai atsisakyti riebalų (riebalai turi sudaryti mažiau nei trečdalį bendro dienos kalorijų kiekio), tačiau vietoj blogųjų riebalų (riebaus sviesto, grietinės, gyvulinės kilmės taukų ir t. t.) jūs galite rinktis geruosius riebalus: šalto spaudimo linų, alyvuogių, saulėgrąžų, sezamo aliejų, vietoj batono galite rinktis ruginę duoną ar kviečių paplotėlius, vietoj gazuotų saldžiųjų gėrimų - arbatą, mineralinį vandenį, šviežiai spaustas sultis ar pieną ir pan.

Į savo valgiaraštį nepamirškite įtraukti kuo daugiau daržovių ir vaisių, labai kaloringus produktus pakeiskite ne tokiais kaloringais, užkandžiams rinkitės ne bulvių traškučius ar kukurūzų spragėsius, o liesą sūrį ar varškės desertą.

Mitybą padės sureguliuoti nedidelis eksperimentas: dvi savaites rašykite viską, ką per dieną suvalgote, o tada atidžiai perskaitykite šiuos užrašus. Kiek kartų valgėte picą ir mėsainius, o nevalgėte pieno produktų? Kiek dienų visiškai nevartojote vaisių ar daržovių? Pagalvokite, kuriuos patiekalus galite pakeisti, ko turėtumėte atsisakyti ar ką naujo įsivesti į savo mitybos racioną.

2 psl.
Puslapis 1 iš 4Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus