• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Energijos užtaisas nuo žadintuvo iki vakaro žinių

Autorius: Moters Savaitė
2011-10-12 18:44:00

Energijos užtaisas nuo žadintuvo iki vakaro žinių
123rf.com

Šie energizuojantys patarimai ne tik padės po atostogų sėkmingai startuoti darbuose, bet ir suteiks daugiau žvalumo ir jėgų įveikiant kasdienius asmeninio gyvenimo iššūkius.

Pabudote ir kelkitės!

Net jei esate vyturys, tikriausiai vos prabudus jums tenka kurį laiką krapštinėtis akis ir žadinti visą kūną iš įmigio. Pasak mokslininkų, žmogui prireikia iki dviejų valandų, kol smegenys pilnai pabunda. Viena iš priežasčių, kodėl jums stinga miego, gali būti tai, jog pernelyg trumpai miegate vadinamu giliuoju miegu.

Pažvelkite į saulę ir pasirąžykite. Šviesa stimuliuoja smegenyse melatonino (hormono, padedančio greičiau įveikti mieguistumą) išsiskyrimą. Šviesa taip pat veikia ir smegenų sritį, kontroliuojančią cirkadinius ritmus (jūsų biologinį laikrodį), leisdama išvesti kūną iš miego režimo. Jau pirmoji fizinė veikla ryte pakelia kūno temperatūrą, paspartina kraujo pritekėjimą į smegenis. Taigi atsimerkite, pažiūrėkite į šviesą, pasirąžykite – ir žvalumo banga užplūs akimirksniu.

Judėkite. Rytinė mankšta paspartina organizme laimės hormonų endorfinų gamybą ir sumažina streso hormonų koncentraciją. Toks efektas išlieka nuo šešių iki aštuonių valandų. Rytinė mankšta padeda išvengti pusiaudienio snaudulio ir energijos kritimo.

Žvilgsnis į meilę. Rytai gali būti tokie sunkūs ir todėl, kad iškart po miego organizmas nusiteikęs ne mėgautis gyvenimu, o išgyventi ir patenkinti svarbiausius poreikius: gamtiniai reikalai, alkis, troškulys. Pozityvios emocijos iš pat ryto padėtų nusiteikti sėkmingesnei dienai. Pasidėkite prie lovos mylimų žmonių, augintinių nuotraukų, atostogų suvenyrą ar mielą smulkmeną – daiktą, kuris vos nubudus leistų nusišypsoti.

Rutinos miksas. Smegenys reaguoja į pasikeitimus paspartindami neurotransmiterių judėjimą ir taip užtikrindami organizmo tonusą. Todėl rytais, kai jausitės apsunūdusi, paįvairinkite savo rutiną: valykitės dantis kita ranka, pusryčiaukite kitame kambaryje ar patraukite į darbą kitu maršrutu.

Dušo aromatai. Rytais duše rinkitės žvalinančius ir energizuojančius aromatus. Tiks visi citrusinių vaisių kvapai, taip pat eukaliptas, mėta. Lašelis kvapnios dušo želė ar kūno šveitimas su jūros druska ir eteriniu aliejumi leis jums pajusti užplūstančią energijosbangą.

Paredaguokite spintą. Jei nekenčiate ryte stovėti prie spintos durų ir galvoti, ką gi apsirengti, patobulinkite tvarką savo spintoje. Dabar net ir moksliškai įrodyta, kad didesnis asortimentas ne palengvina, o tik apsunkina pasirinkimą. Todėl sukabinkite rūbus taip, kad prieš jūsų akis teliktų vos keletas pasirinkimo variantų.

Spalvoti pusryčiai. Ką suvalgyti pusryčiams, kad užtektų jėgų sėkmingam dienos startui? Optimali lėkštės formulė atrodo taip: 80 procentų – spalvingas, neapdorota maistas (vaisiai, daržovės, sėklos) ir 20 proc. – daug baltymų turintis maistas (sūris, liesa mėsa, duona, kiaušinis). Jei apskritai jūsų pusryčiai – tik kavos puodelis, papildykite šį valgymą vienu vaisiumi (pvz. kriaušė, bananas, mango, persikas) ir nedidele saujele riešutų.

Išgerkite vitaminų. Tai nėra panacėja nuo visų negandų, bet vitaminų trūkumas – viena dažniausiai pasitaikančių chroniško nuovargio priežasčių. Jei jaučiate, kad jūsų valgiaraštis nėra idealiai subalansuotas, pradėkite gerti vitaminų kompleksą.

Diena oficialiai pradėta

Ankstyvo ryto rutina baigta, keliamės į aukštesnį lygį. Dienai prasidėjus kūno temperatūra ir toliau kyla, o organizmą žvalinančio hormono kortizolio lygis auga.

Rytas – sprinterių laikas. Sunkiausias, daugiausia išradingumo reikalaujančias užduotis stenkitės atlikti ryte. Tai – produktyviausias jūsų darbo dienos metas.

Mažiau plepalų. Nors daugelyje biurų diena prasideda nuo naujienų aptarimo prie kavos puodelio, tokia tradicija net labai sutrukdo žmonių darbingumui.Ypač jei pokalbiai jums nuobodūs ir juose tenka dalyvauti tik iš mandagumo. Pasistenkite šį ryto ritualą sutrumpinti iki minimumo arba apskritai atidėkite popiečio valandoms.

Gerkite daugiau kavos. Kad ir ką blogo bekalbėtų apie kavą sveiko gyvenimo būdo šalininkai, nuo to jos savybės nepasikeičia: kava ir toliau pripažįstama kaip vienas efektyviausių žvalumo stimuliatorių. Ir jei mėgstate kavą, iki pietų – pats tinkamiausias metas ja pasilepinti. Po 14 valandos kofeino turintys gėrimai jau gali padaryti meškos paslaugą jūsų darbo ir poilsio režimui, taigi pirma dienos pusė – kavos metas, užsiplikykite puodelį ir jūs!

Pažaiskite. Džiugesys, teigiamos emocijos ir lengvas azartas užkelia jus ant naujos energijos pakopos. Todėl pertraukėlės metu leiskite sau pažaisti. Bent jau vieną partiją „Tetris“ čia pat, už darbo stalo. Svarbiausia – nesumanykite užsižaisti ilgiau nei 10 minučių!

Kvėpuokite. Ilgas sėdėjimas prie klaviatūros suspaudžia diafragmą, dėl to kvėpavimas tampa negilus, į smegenis patenka mažiau deguonies, taigi energijos atsargos ima sekti sparčiau. Tad nepamirškite išsitiesti ir giliau kvėpuoti. Pavyzdžiui, padarykite tai kaskart pažiūrėjusi į laikrodį arba atsidarydama interneto langą. Ilgainiui taisyklingas sėdėjimas ir gilesnis kvėpavimas taps ne ekstra pramankšta, o natūralia jūsų poza.

Pietų pertrauka. Kaip ir pusryčiams, pietums dairykiteės patiekalo, kuriame gausu baltymų, maistinių skaidulų ir angliavandenių. Geriau rinkitės lengvai virškinamą maistą. Kuo daugiau per pietus suvartosite kalorijų, tuo sunkesnė ir glebesnė jausitės.

Planuokite malonumus. Per pietų pertrauką skirkite laiko ir maloniems planams: kaip praleisite šį vakarą? O gal jau metas pagalvoti apie kitų metų atostogų kelionę? Malonūs planai ir į juos nukreipta veikla ir vėl aprūpins jus energijos suteikiančiu dopaminu.

Popiečio iššūkiai

Kad nesijaustumėte pavargusi, dažniausiai užtenka visai nedaug: vieno saldainio, puodelio kavos ir minutės užmerktomis akimis. Pasal specialistų, popiečio snaudulys išties yra nulemtas fiziologiškai. Dienos metu kūno temperatūra stabilizuojasi, ir tai sukelia šiokį tokį mieguistumą. O jei naktį miegojote prastokai, dabar miego norėsis labiau nei bet kada. Laimė, yra būdų, padėsiančių miegus nuvaikyti!

Energija iš rankinės. Vėsaus purškiamo terminio vandens gūsis ne tik atgaivins jūsų makiažą, bet ir pažadins iš siestos snaudulio. Mėtinė kramtomoji guma, akių nuovargį mažinantys lašai – visa taip pat efektyvios ir greitos priemonės, padedančios įkrauti nusėdusias jūsų vidines baterijas.

Pajudėkite. Tik šiek tiek. Įveiktas laiptų maršas, apeitas garbės ratas aplink savo darbo stalą – visa tai tikrai duos naudos. Dar geriau – išeikite 10 minučių pasivaikščioti į gryną orą. Tada energijos suteiks ne tik fizinis kūno aktyvumas, bet ir nauji vizualiniai įspūdžiai.

Muzikos galia. Įsijunkite muziką. Bent trumpam. Kokį stebuklą ji padarys? Mokslininkai nustatė, kad fone girdima neįkyri muzika teigiamai veikia kvėpavimą: pradėjusi kvėpuoti muzikos ritmu darysite tai giliau, dažniau, į smegenis priplūs deguonies ir... būsite pasirengusi naujiems iššūkiams.

Apsimeskite nepavargusia. Net jei po darbo jaučiatės išsunkta kaip citrina, raskite jėgų žvaliai nusišypsoti savo artimiesiems ar augintiniams sugrįžusi namo. Tokia vaidyba – visai ne tuščias apsimetinėjimas. Pasak mokslininkų, šypsena, džiaugsmo išraiška, net jei ji tėra mechaniškai išspausta, į smegenis siunčia signalą apie tikrą laimę ir džiaugsmą. Taigi suvaidinusi nepavargusią visai netrukus pasijusite... pailsėjusi ir žvali.

Kaip neužmigti nuobodžiame susirinkime?

Susirinkimai rengiami tam, kad visa komanda dirbtų efektyviau. Deja, tai – tik teorinė tiesa. Kartais susirinkimai išsitęsia iki begalybės, o visa, kas per juos nuveikiama – tai tik tuščiai paaušinama burna ir patrypčiojama vietoje. Nenuostabu, kad jau po keliolikos minučių jus apima nebe susidomėjimas, o snaudulys. Ką daryti?

Koncentruokite dėmesį. Smalsumas – geriausias energijos stimuliatorius. Klausydama prelegento nuoširdžiai pasistenkite susidomėti tuo, ką jis sako. Galbūt žmogus tiesiog neapdovanotas oratoriaus gebėjimais, o iš tikrųjų kalba svarbius dalykus? Klausykite, mintyse analizuokite, galvokite, kaip jo pranešimą galėtumėte panaudoti savo darbe. Jei pavyks rasti „kabinančių“ aspektų – snaudulį būsite sėkmingai įveikusi!

Gerkite šalto vandens. Šaltis suaktyvina skausmo receptorius, o tai pažadina organizmo budrumą.

Neužgniaužkite žiovulio. Jis gali padėti sukaupti energijos atsargas. Žiovulys pažemina kūno temperatūrą, o šis procesas savo ruožtu skatina galvojimą, didina darbingumą.

Susidarykite rytojaus darbų planą. Planavimas, detalizavimas, struktūrizavimas padeda susikaupti, žadina smegenyse pasitenkinimo centrus, o kartu sužadina ir entuziazmą bei susidomėjimą tuo, kas vyksta čia ir dabar.

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus