• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Įvairi mityba — raktas į sveikatą ir gražią figūrą

Autorius: Parengė Gerda Zemenskaitė
2010-11-16 09:00:00

Įvairi mityba — raktas į sveikatą ir gražią figūrą
Jupiterimages.com

Visi maisto produktai jau seniai suskirstyti į tam tikras grupes:  baltymai, angliavandeniai bei augalinis maistas. Visa tai mes priimame į savo organizmą, maitinamės tuo ir virškiname.

 

Mūsų skrandžio žarnyno traktas unikalus tuo, kad augalinis maistas susivirškina savaime. Tinkama mityba padeda organizmui lengviau įsisavinti maistą. Angliavandeniai mūsų racione turi būti kiekvieną dieną. Jiems priklauso kruopos, miltiniai gaminiai, saldumynai, bulvės. Būtent jie sudaro energijos pagrindą.

 

Baltyminis maistas nebūtinas kiekvieną dieną, pakanka jį valgyti keletą kartų per savaitę, tačiau mūsų organizmui jie yra reikalingi. Baltymams priklauso riešutai, kiaušiniai, žuvis, mėsa.


Jei produktus vartojame atskirai, tokiu būdu padedame virškinti maistą. Tai palengvina maisto įsisavinimą. Tačiau jei valgydami maišome pačius įvairiausius maisto produktus, tai mūsų organizme ima vykti rūgštingo sekreto išsiskyrimas, kuris trukdo organizmui įsisavinti nurytą maistą bei jį suvirškinti. Būtent dėl to, maistas dalinai lieka organizme bei mūsų žarnyne. Jeigu Jūs rimtai nusprendėte valgyti kuo įvairesnį maistą, tai privalote žinoti, kad normaliems organizmo veiklos procesams vykti, būtina laikytis tam tikrų taisyklių ir daryti pertraukas, tarp įvairaus bei skirtingo maisto vartojimo, ne mažiau kaip tris valandas.

 

Visiems žinoma, kad taisyklinga mityba padeda organizmo valymui, normalizuoja žarnyno veiklą, pašalina šlakus, atstato organizmo balansą bei padeda lieknėti. Pradedant tokią mitybą, būtina pasirinkti tinkamus produktus, tinkančius žmogaus organizmui, atsižvelgiant į tai, kad kiekvieno žmogaus organizmas yra individualus.


Patarimai:


Kategoriškai draudžiama vartoti kartu angliavandenius bei rūgštų maistą. Vartoti baltymus su angliavandeniais nerekomenduojama, taip pat negalima vartoti įvairių baltymų vienu metu. Nepamirškite, jog turėtumėte atsisakyti ir baltyminio maisto kartu su riebaliniu. Visa tai Jums padės ne tik išvalyti organizmą, bet ir palaikyti dailią figūrą. Juk būtent valgydami viską iš eilės ir kartu, mes neleidžiame organizmui atsipalaiduoti.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus