• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Ką valgyti vasarą ir norint gražiau įdegti?

Autorius: Shutterstock nuotr.
2017-07-01 11:00:00

Ką valgyti vasarą ir norint gražiau įdegti?
Vasaros orams vis šylant, dažnai kyla klausimas, kokius produktus rinktis, kad neapsunktų skrandis. Mitybos specialistė Deimantė Rapalytė pripažįsta, kad vasarą savo valgiaraštį išties reikėtų koreguoti ir gerti daug daugiau skysčių nei įprastai.

„Svarbiausia – suprasti, kad vasarą kūnas gali siųsti ir klaidingus signalus. Kartais, rodos, visai nesinori gerti, tačiau karštuoju laikotarpiu skysčius reikia vartoti nuolatos, net ir nekankinant troškuliui. Taip pat būtina pasinaudoti galimybe valgyti tai, kas auga būtent vasarą. Skysčių poreikį ir maistą galima suderinti ir rinktis produktus, kuriuose yra daug vandens“, – teigia „Birutė Efektas“ ekspertė D. Rapalytė

Specialistė atsako į klausimus, kokius produktus pasirinkti, ko reikėtų vengti, temperatūros stulpeliui kylant aukštyn:

1. Kokius produktus rinktis, kai lauke labai karšta? Kokio maisto reikėtų vengti?

Kai lauke labai karšta, rekomenduoju rinktis kuo daugiau vandens turinčių produktų: arbūzų, salierų, melionų, paprikų, agurkų ir pan. Prakaituodami mes netenkame mums taip reikalingų mineralinių medžiagų, tokių kaip magnis ar kalis, todėl labai svarbu jas susigrąžinti iš maisto. Daug vandens turintis maistas taip pat gaivina organizmą ir neleidžia perkaisti.

Reikėtų vengti maisto, kuris dehidratuoja organizmą, pavyzdžiui, kofeino turinčių gėrimų, daug druskos ar cukraus turinčių maisto produktų. Šiam sąrašui taip pat priklauso ir riebi žuvis, soja, alkoholiniai gėrimai.

2. Kokios medžiagos organizmui naudingos vasarą?

Vasarą reikėtų pasinaudoti proga, kad mūsų krašte auga uogų, daržovių, vaisių, ir jiems nereikia keliauti tūkstančius kilometrų iš kitų šalių, kad mus pasiektų. Visuose šviežiuose vaisiuose ir daržovėse gausu vitaminų, mineralų, antioksidantų, apsaugančių mus nuo įvairių ligų. Taip pat noriu atkreipti dėmesį, kad vasarą labai svarbu valgyti kuo daugiau raudonos, geltonos, oranžinės spalvos daržovių, nes jose gausu beta karotino, kuris apsaugo odą nuo kenksmingų saulės spindulių bei padeda gražiau įdegti.

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus