• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kaip gerai išsimiegoti

Autorius: Respublika.lt
2013-10-06 18:00:00

Kaip gerai išsimiegoti
Jupiterimages.com

Jei norite greitai užmigti, po pietų negerkite kavos, kolos, juodosios ir žaliosios arbatos. Šiuose gėrimuose yra kofeino, kuris stimuliuoja širdį ir kraujotaką, jo poveikis gali trukti iki 14 val.

Prieš miegą venkite alkoholinių gėrimų. Tiesa, išgėrę alaus ar vyno užmigsite greičiau, bet gali sutrikti miegas antroje nakties pusėje.

Nevalgykite pernelyg vėlai. Jei atsigulsite pilnu skrandžiu, jam ir žarnynui teks dirbti naktinę pamainą, dėl to neramiai miegosite.

Vakare jokių cigarečių! Nikotinas stimuliuoja smegenis, visą organizmą ir trikdo miegą.

Sportuokite, bet ne iki išsekimo. Praeis kelios valandos, kol jūsų organizmas nusiramins, todėl bus sunku užmigti.

Naktį pabudę nežiūrėkite į laikrodį, nes imsite skaičiuoti ir planuoti, jūsų organizmas reaguos į svarstymus ir išsibudins, bus sunku vėl užmigti. Tiesiog nusukite žadintuvą į sieną.

Nesmaližiaukite naktį, nes priprasite, naktimis reguliariai pabusite ir slinksite prie šaldytuvo.

Prabudę naktį nedekite šviesos, ji išbudina ir sutrikdo vidinį laikrodį.

Pasirūpinkite ramia dienos pabaiga. Likus dviem valandoms iki miego, nebedirbkite protinio darbo, kitaip lovoje svarstysite toliau.

Ilgas pogulis yra nenaudingas, nes vakare nesijausite pavargę ir negalėsite greitai užmigti. Ypač klastingas yra užsnūdimas prieš televizorių arba su knyga rankoje.

Jei vartotės, negalėdami užmigti, atsikelkite ir eikite į kitą patalpą. Imkitės ko nors nuobodaus, ir grįžkite į lovą tik tada, kai pasijusite mieguisti. Jei ir vėl neužmigsite, atsikelkite dar kartą.

Rytais kelkitės visada tuo pačiu laiku, geriausia ir savaitgaliais bei per atostogas. Tai stabilizuoja miego ir būdravimo ritmą.

Naktiniai pasivaikščiojimai

Kai kurie tik sėdi ant lovos krašto ir kažką veblena, kiti siaubia šaldytuvą arba pradeda ką nors virti - iš nakvišų visada gali laukti netikėtumų. O juk per miegus vaikštantys žmonės miega taip kietai, kad nieko nejunta, tarkime, gali suvalgyti šokoladą su visu popieriumi arba apelsiną su žieve. Pasivaikščiojimai naktį vyksta giliai įmigus. Naktinė veikla gali trukti minutę arba pusvalandį. Lunatiko žvilgsnis būna tuščias, veidas be išraiškos. Kitą dieną arba iškart pabudę nakvišos savo reidų neprisimena. Lunatizmas daugiausia būdingas vaikams. Specialistai mano, kad kas šeštas 5-12 metų vaikas yra bent kartą vaikštinėjęs giliai įmigęs. Tuo tarpu po paauglystės lunatikų gerokai mažėja: miegodamas vaikšto tik kas 50-as suaugęs žmogus.

Lunatizmas nėra liga, todėl nėra jo gydymo būdų. Tačiau galima imtis kai kurių atsargumo priemonių, kad naktį nesusižeistumėte, pavyzdžiui, laiptus į rūsį uždengti grotelėmis arba kuo nors užkloti aštrius baldų kampus. Nakčiai uždarykite langus. Jei šeimoje turite lunatiką, nežadinkite jo vaikštinėjančio, kitaip jis išsigąs, o balkone ar ant laiptų tai gali būti pavojinga. Švelniai nusiųskite ar nuveskite jį prie lovos. Paprastai nakvišos daro tai, kas jiems liepiama, o paguldyti ramiai miega toliau.

Kodėl kai kurie žmonės miegodami vaikšto, iki šiol nėra pakankamai ištirta. Manoma, kad šis impulsas paveldimas, o poreikį vaikštinėti stiprina alkoholis, stresas, miego trūkumas, karščiavimas arba vaistai. Mokslininkai mano, kad vaikų smegenyse esantis valdymo centras būna nepakankamai subrendęs, todėl paaugliai paprastai liaujasi vaikštinėti naktimis. Dažniausiai nakvišumas nebūna susijęs su kokiais nors fiziniais negalavimais. Tik jei suaugęs žmogus staiga tampa lunatiku, galima įtarti nervinės veiklos sutrikimą, pavyzdžiui, epilepsiją. Tokiu atveju būtina konsultuotis su gydytoju specialistu.
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus