• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kaip iškęsti karščius

Autorius: www.lsveikata.lt
2009-08-10 08:22:00

Kaip iškęsti karščius
Jupiterimages nuotr.
Gerai tiems, kurie užplūdus karščiui atostogauja ir gali pasislėpti medžių paunksnėje ar pamerkti kojas į tekantį upės vandenį. O ką daryti tiems, kurie priversti eiti į darbą. Štai kelios gudrybės, padėsiančios išgyventi peklą...

Nenaudokite plaukų formavimo priemonių

80 proc. žmogaus kūno šilumos pasišalina pro galvą. Todėl per karščius nerekomenduojama naudoti plaukų lako, putų ir kitų priemonių. Susimaišiusios su prakaitu, šios priemonės trukdo pasišalinti šilumai ir jums darosi karščiau, nei būtumėte užsidėjęs šiltą kepurę. Ilgus plaukus turinčioms moterims juos reikėtų surišti į uodegą ar susukti į kuodą, kad šiluma “garuotų” pro kaklą.

Maudykitės po šiltu dušu

Prasėdėjus visą dieną tvankiame biure norisi tik vieno - palįsti po šaltu dušu. Neskubėkite. Toks dušas atgaivins trumpam. Kai ant odos papuola šaltas vanduo, kraujagyslės staigiai susitraukia, poros “užsidaro” - prakaito išsiskyrimas tokiomis sąlygomis praktiškai neįmanomas. Tad ir šiluma iš organizmo nepasišalins. Natūrali organizmo reakcija į šaltį - saugoti šilumą. Jei norite atsigaivinti, prauskitės šiltu vandeniu.

Vartokite daugiau angliavandenių

Valgant baltyminį maistą ilgiau išsilaiko sotumo jausmas, toks maistas normalizuoja virškinimo trakto veiklą, jam suvirškinti sunaudojama daugiau energijos. Dėl šių savybių baltymus itin vertina dietologai.

Tačiau karštą dieną virškindamas baltymų turintį maistą organizmas priverstas didinti medžiagų apykaitos tempus, tai yra išskirti daugiau šilumos. Karštą dieną geriau vartoti “lengvesnį” maistą - vaisius, daržoves, grūdines kultūras, valgyti mažiau mėsos ir atsisakyti kavos bei kokakolos (kofeinas tai pat greitina medžiagų apykaitą).

Uostykite mėtos

Remiantis vieno JAV universiteto tyrimo rezultatais, mėtos ir cinamono kvapai ramina nervų sistemą, mažina stresą, dirglumą.

O ramybės būsenoje, tvirtina minėto universiteto aromaterapeutė Georgina Volker, žmogus daug lengviau “pakelia” karštį bei kitas nepalankias aplinkos sąlygas.

Skanaukite aštraus maisto

Niekada nesusimąstėte, kodėl pačius aštriausius patiekalus gamina karštuosiuose kraštuose? Indijoje į patiekalus deda daug kario, meksikiečiai dievina jalapenos pipiriukus, Jamaikoje neatsispiria čili pipirams. Tiesiog gyvenimo patirtis išmokė šių šalių gyventojus, kad aštrus maistas gelbėja nuo kaitros.

Minėti prieskoniai burnoje stimuliuoja šilumos receptorius, greitina kraujotaką, taip versdami jus prakaituoti, tai yra šalinti iš organizmo šilumą.

Be to, pipirų ir kai kurių kiti prieskonių vartojimas sulaiko organizme jam reikalingas druskas, kurios paprastai pasišalina su prakaitu.
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus