• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kasdien - bent po 6 alyvuoges  1 

Autorius: Lietuvos Sveikata
2011-08-30 07:36:00

Žalios ir juodos, didelės ir visiškai mažučiukės, konservuotos, marinuotos, sūdytos, savo pilvelyje slepiančios kauliuką arba citrinų, ančiuvių, krevečių ar kitokį įdarą. Kuo gi jos - alyvuogės - tokios ypatingos?

Kai trūksta vitamino A, sutrinka rega, nusilpsta imunitetas, kimba įvairiausios peršalimo ligos, atsiranda odos problemų. B grupės vitaminų trūkumas dažniausiai turi įtakos širdies ir nervų sistemos ligų atsiradimui, o skrandis ir kepenys paskelbia streiką. Kai trūksta vitamino C, susilpnėja kaulai, kraujagyslių sienelės ir dantys. Pasak specialistų, viso to galima išvengti, jei kasdien suvalgysite bent 6 alyvuoges.

 Be vitaminų A ir B, jose gausu E, D ir K grupės vitaminų, kurie stiprina kaulus ir skrandžio sieneles. Sėsdami prie stalo pietų ar vakarienės suvalgykite 3-4 alyvuoges.
 

 Jos veiks kaip tulžies išsiskyrimą skatinanti ir apetitą gerinanti priemonė. Puikiai tinka žmonėms, kurie skundžiasi apetito stoka ar virškinimo sutrikimais. Alyvuogės saugo nuo avitaminozės. Dėkite alyvuogių į salotas: 5-6 per parą pakaks, kad patenkintumėte vitaminų ir mineralų bei nesočiųjų riebalų rūgščių paros poreikį. Alyvuogėse itin gausu įvairių biologiškai aktyvių medžiagų. Vitaminas E apsaugo ląsteles nuo žalingo laisvųjų radikalų poveikio. Alyvuogėse taip pat yra vitamino P.

 Jei pradėjo skaudėti galvą, vietoje tablečių galite valgyti alyvuogių. Jose gausu augalinio analgetiko oleokantalio. Alyvuogės tinka užkietėjusiems viduriams ir hemorojui gydyti. Jums užtektų 6-8 alyvuogių per parą, kad jūsų žarnyną pradėtų teigiamai veikti ląsteliena ir alyvuogių aliejus.

 Prancūzų mokslininkai įrodė, kad nuolat valgant alyvuogių 84 proc. sumažėja širdies priepuolių, infarktų ir insultų rizika.
 
 Tačiau piktnaudžiauti alyvuogėmis nederėtų, nes jose esantys aliejai, kurie sudaro daugiau nei trečdalį šio vaisiaus, yra labai kaloringi. 100 g juodųjų alyvuogių yra 360 kcal, žaliųjų - 123 kcal.

Svarbu:

 Prieš pirkdami alyvuoges, pasižiūrėkite etiketėje informaciją apie uogos skersmenį. Duomenys gali būti tokie: 70/90; 140/160; 300/220. Šie skaičiai rodo vaisių skaičių kilogramui sauso svorio. Kuo didesnis skaičius, reiškiantis skersmenį, tuo smulkesnės alyvuogės. Tarkime, užrašas 240/260 byloja apie tai, jog kilogramui tenka ne mažiau 240 ir ne daugiau 260 alyvų. Vaisiai indelyje turi būti vienodos formos ir dydžio.
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
Ach
2011-09-06 12:35:06
kokių naudingų medžiagų ir vitaminų lieka kai jos užkonservuojamos ir metų metus stovi parduotuvės lentynose