• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Ketinantiesiems mesti rūkyti  1 

Autorius: www.imunitetas.lt
2009-08-19 08:20:00

Ketinantiesiems mesti rūkyti
Jupiterimages nuotr.
Metus rūkyti, dažnai neišvengiama abstinencijos sindromo, kai be priežasties sudirgstama, tampa sunkiau susikoncentruoti, gali atsirasti priešiškumas supančiai aplinkai, nerimas, nekantrumas, gali apimti bloga nuotaika ar net depresija, kankinti nemiga, nuovargis, padidėti apetitas, dažnai metus rūkyti priaugama svorio.


Vilniaus Žvėryno klinikos bendrosios praktikos gydytoja Eglė Markovski:

- Kadangi prie nikotino labai priprantama, mesti rūkyti nelengva, tačiau tai padarius sveikata pradeda gerėti iš karto. Maždaug per pusmetį išnyksta kvėpavimo ligų simptomai, iki 10 proc. pagerėja plaučių funkcija. Per penkerius metus dvigubai sumažėja širdies infarkto tikimybė. Po 10 metų tikimybė susirgti plaučių vėžiu sumažėja du kartus, o širdies infarkto rizika tampa tokia pat, kaip ir niekada nerūkiusiojo.

Iš 90 proc. norinčių “cigaretes padėti” rūkalių tai padaro vos 1 proc.

Būtent dėl abstinencijos sindromo daugelis ir neatsisako šio įpročio.

Kol visiškai nemetėte rūkyti, apie antsvorį nevertėtų galvoti, o tik pasistengti pakeisti mitybos įpročius, valgyti 5-6 kartus per dieną, nes noras ko nors užkrimsti dažnai ir verčia imtis cigaretės. Sveikatai kenkia, kai rūkoma “ant tuščio skrandžio”, nes tabako dūmai, susimaišę su seilėmis, žaloja skrandžio gleivinę, patekę į žarnyną tuojau pat įsigeria į kraują.

Geri patarimai:

* į darbą neškitės vaisių, sūrelį, sumuštinį, kefyro ar jogurto,

* vykdami į darbą bent dalį kelio eikite pėsčiomis, dirbdami darykite trumpas pertraukėles,

* atsisakydami šio žalingo įpročio pamėginkite skaičiuoti surūkytas cigaretes - kasdien surūkykite viena mažiau nei vakar, nerūkykite visos cigaretės, o užtraukę porą trejetą kartų ją išmeskite,

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
Done
2009-08-19 21:24:29
Labai geras straipsnis. Verta paskaityti ir susimastyti.