• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kodėl verta pamėgti jūros gėrybes

Autorius: eli.lt, Raimonda M.
2012-11-06 15:00:00

Kodėl verta pamėgti jūros gėrybes
jupiterimages.com nuotr.

Stengdamiesi sveikai maitintis mes vis dažniau atsisakome mėsos, pakeisdami ją žuvimi, jūros gėrybėmis. Vandenų pasaulio gėrybės: žuvis, vėžiagyviai bei minkštakūniai - tai labai vertingas ir lengvai virškinamas maistas. Tie, kurie nori gyventi sveikai, turėtų kuo daugiau į savo racioną įtraukti jūros produktų. Kodėl?

1. Žuvies patiekalus labai sveika valgyti nusilpusiems, kamuojamiems virškinimo sutrikimų žmonėms. Ypač vertingos - žuvyse esančios polinesočiosios riebalų rūgštys. Mažindamos cholesterolio kiekį kraujyje, jos sumažina riziką susirgti širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis, ypač ateroskleroze. Žuvis turi medžiagų, reguliuojančių kraujospūdį, malšinančių galvos ir artrito skausmus, saugančių nuo diabeto. Sveikatos specialistai rekomenduoja valgyti žuvį mažiausiai du kartus per savaitę.

Riebioje žuvyje (lašišoje, skumbrėje, sardinėje ir kt.) yra nemažai vitamino D, būtino kaulų sistemai.

Žuvies ikrai taip pat labai vertingas produktas: juose baltymų, riebalų ir kai kurių vitaminų yra daugiau negu tų pačių žuvų mėsoje. Lašišinių žuvų ikrai yra kaloringesni už mėsą. Jie ypač naudingi sergantiems mažakraujyste.

2. Žmonėms, kurių nesveika skydliaukė, būtina valgyti jūros kopūstų. Šiame unikaliame produkte yra daug jodo, karotino, C, D ir B grupės vitaminų. Jodas suaktyvina medžiagų apykaitos procesus ir „neleidžia“ tukti. Jūros kopūstai stiprina imunitetą, neutralizuoja organizme kancerogenines medžiagas, mažina blogojo cholesterolio lygį kraujyje. Jūros dumblių sveika valgyti sergantiems mažakraujyste, kai kraujyje sumažėjęs hemoglobino kiekis. Jūros dumbliai stiprina organizmo imuninę sistemą ir tuo saugo nuo įvairių ligų. Jie kuo puikiausiai gali pakeisti druską. Geriau vartoti ne konservuotus, o džiovintus jūros kopūstus.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus