• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kofeinas ir jo poveikis

Autorius: Ieva Lekavičiūtė
2012-04-19 14:16:00

Kofeinas ir jo poveikis
freedigitalphotos.net

Kofeinas yra vienas iš labiausiai tyrinėjamų maisto ir gėrimų ingredientų pasaulyje. Jo galima rasti kavoje, arbatoje, gaiviuosiuose gėrimuose, šokolade, kolos riešutuose bei kai kuriuose vaistuose. Kofeinas turi nemažą poveikį medžiagų apykaitai, be to, stimuliuoja centrinę nervų sistemą. Tai padeda mums jaustis žvaliau ir pakelia mūsų energijos lygį.


Vis dėlto, suvartojamo kofeino kiekį reikėtų atidžiai sekti. Daugumai žmonių nekenksmingas šios medžiagos kiekis per dieną atitinka nuo dviejų iki keturių puodelių kavos. Tyrimais įrodyta, jog saikingai vartojamas kofeinas yra tinkamas vartoti reguliariai. Visgi, pernelyg didelis šios medžiagos kiekis gali sukelti dirglumą, nerimo jausmą bei kitus nemalonius pojūčius.


Reikėtų pabrėžti, kad jei per dieną suvartojamas kofeino kiekis neviršija rekomenduojamo, vartojant gėrimus su kofeinu jokios žalos nebus. Kofeinas yra neatskiriama kai kurių angliarūgšte prisotintų gėrimų, kuriuos vartotojai renkasi norėdami atsigaivinti, pasimėgauti malonaus skonio produktu ar palaikyti tinkamą organizmo skysčių balansą, skonio bei sudėties dalis.


Penki svarbūs faktai apie kofeiną ir jo poveikį 


Kofeinas tavo gėrimuose ir maisto produktuose 


Labiausiai paplitę kofeino šaltiniai yra kava, arbata, kai kurie gaivieji gėrimai ir šokoladas. Kofeino kiekis produktuose varijuoja priklausomai nuo porcijos dydžio, produkto tipo bei jo gamybos metodo. Kavos bei arbatos atveju kofeino kiekiui įtakos turi ir augalo rūšis.


Kofeinas maiste ir gėrimuose:


1 puodelis kavos = 100 mg 

1 puodelis arbatos = 50 mg 

1 plytelė šokolado be priedų = 50 mg

1 stiklinė (250 ml) „Coca-Cola“ = 25 mg 



Gaivieji gėrimai su kofeinu – skysčių šaltinis

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus