• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kofeinas: mitai ir tiesa

Autorius: Ieva Lekavičiūtė
2012-03-31 11:04:00

Kofeinas: mitai ir tiesa
freedigitalphotos.net

Pastaruoju metu netyla diskusijos apie kofeiną: svarstoma, kaip jis veikia mūsų organizmą, kiek jo turėtume vartoti ir ar išvis vartoti. Apie tai galima išgirsti daugybę skirtingų nuomonių, o kartais sklando ir įvairių mitų. Dažniausius iš jų komentuoja gydytoja dietologė dr. Edita Gavelienė.


Mitas nr.1: ryšys tarp kofeino ir dehidratacijos


Kartais pasigirsta nuomonių, jog gėrimai su kofeinu, tokie kaip kava, arbata ar kolos gėrimai gali sukelti organizmo dehidrataciją. Vis dėlto, pasak E. Gavelienės, tai nėra tiesa: „Nors kofeinas pasižymi lengvu diuretiniu poveikiu, tai yra skatina šlapinimąsi, šis efektas nėra pakankamai stiprus, kad mūsų kūnas prarastų daugiau skysčių nei gauna kai geriame kavą, arbatą ar gaiviuosius gėrimus su kofeinu. Net jei gertume tik šiuos gėrimus, tai nesukeltų dehidratacijos – paprasčiausiai mūsų kūnas negautų pakankamai skysčių reikalingų normaliai medžiagų apykaitai.“ Vis dėlto, ekspertė siūlo, kad, norėdami užtikrinti skysčių balansą organizme, neįskaičiuotume gėrimų su daug kofeino, tokių kaip kava, į per dieną išgeriamų skysčių kiekį.


Mitas nr.2: kofeinas ir priklausomybė


Nuomonė, kad kofeinas sukelia priklausomybę, yra veikiausiai labiausiai paplitęs mitas apie šį gėrimą. Pasak E. Gavelienės, kofeinas nesukelia tokios priklausomybės kaip narkotikai, alkoholis ar tabakas. „Žmonės, kurie ilgesnį laiką dideliais kiekiais vartojo kofeiną, nustoję jį vartoti gali jausti lengvus nemalonius simptomus, tokius kaip mieguistumas ar galvos skausmas, tačiau jie dingsta po keleto dienų,“ – sakė ekspertė. Vis dėlto, dietologė įspėja, jog sveikatos labui nepatartina per dieną suvartoti daugiau kaip 400 mg kofeino, kas atitinka tris puodelius kavos.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus