• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kokybiškas miegas. Koks jis?  5 

Autorius: balsas.lt
2010-03-01 14:00:00

Kokybiškas miegas. Koks jis?
flickr.com nuotr.
Kiekvienam iš mūsų labai svarbu po darbo dienos tinkamai išsimiegoti, kad pailsėję ir energingi galėtume vėl „kibti“ į darbus. Dažnai net nesusimąstome, koks miegas yra svarbus žmogaus organizmui.

Net trečdalį gyvenimo žmogus praleidžia miegodamas ir tik nuo miego kokybės priklauso organizmo savijauta, nuotaika, darbingumas. Įrodyta, kad išsimiegojusiam žmogui sekasi labiau, be to, geras miegas sumažina riziką mirti nuo širdies ligų.

Ar pastebėjote, kad nors ir anksti nuėjote miegoti ir, atrodo, nekankino nemiga, tačiau ryte jaučiatės prastai pailsėję.

Kartais kaltiname pilnatį ar dieną patirtą stresą, tačiau ne mažesnį dėmesį verta sutelkti į tokius faktorius kaip, kur miegame, kas liečiasi prie kūno.

Miegamajame vyraujančios spalvos turi nemažą įtaką miego kokybei. Psichologai įrodė, kad žmogus geriausiai pailsi miegamajame, kuriame sienos - pastelinių ar žemės spalvų, nes jos veikia raminančiai, atpalaiduoja ir sukuria jaukią erdvę.

Norėdami gerai išsimiegoti, nepamirškite išsivėdinti patalpos, kurioje miegate. Jeigu kambaryje labai šilta, užmigt gali būti gerokai sunkiau, tad gaivaus oro pripildytame kambaryje užmigsite lengviau ir išsimiegosite geriau.

Kiekvienam dirbančiajam labai svarbu gerai išsimiegoti, nes tik pailsėjęs žmogus gali džiaugtis geresne atmintimi, didesniu pastabumu ir darbingumu, kuris atsispindės nuveiktuose darbuose. Galbūt vieniems žmonėms kokybiškas miegas priklauso nuo to, kurioje kambario pusėje stovi jų lova, kitiems didelę įtaką gali daryti patalynės spalva, jos sudėtis ar panašūs dalykai. Specialistai įrodė, kad didelę reikšmę miego kokybei turi pagalvės ir antklodės, kurios reguliuoja kūno temperatūrą ir sukuria sveiką klimatą kokybiškam miegui, saugo kūno šilumą, leidžia raumenims atsipalaiduoti. Ne veltui antklodžių pasiūla šiuo metu tokia didelė, kad ją renkantis pirmiausia verta pagalvoti, kas Jūs esate – ar žmogus, kuriam nuolat šalta ir sunku sušilti net ir palindus po antklode, ar atvirkščiai. Taip pat, ar esate jautrus medžiagoms, ar alergiškas naminėms dulkėms.

Per naktį žmogus apsiverčia vidutiniškai iki 60 kartų, o tai lemia žmogaus kūno šilumos pokyčius. Temperatūros skirtumai miego metu – vienas iš kokybiško miego trikdžių. Net ir nedidelis laipsnio skirtumas jau sukelia miego sutrikimus, kurie gali turėti įtakos žmogaus darbingumui.

Gausioje pagalvių ir antklodžių pasiūloje užpildai gali būti sintetiniai, mišraus pluošto, natūralios vilnos, šilko ar medvilnės. Pastebėta, kad lietuviai dažniausiai renkasi avies vilnos antklodes, kadangi jos turi visą kompleksą savybių ir kainuoja mažiau, nei kupranugario ar kašmyro vilnos antklodės. Avies vilna sukuria sveiką klimatą kokybiškam miegui, subalansuoja ir saugo kūno šilumą, be to, šias antklodes galima skalbti. Dėl šių savybių ir praktiškumo vilnos antklodes ir yra labiausiai pamėgę lietuviai.

Kupranugario vilna žinoma nuo seno, dėl savo gebėjimo išlaikyti šilumą. Vertingiausia ir brangiausia natūrali vilna laikoma kašmyro, kurios plaukeliai yra labai minkšti, turi šilko spindesį ir yra ypatingai šilti. Antklodė su natūralaus šilko užpildu gali sugerti iki 30 proc. drėgmės. Šilkas vertinamas jau daug metų dėl savo išskirtinumo, optimaliai subalansuojančios temperatūros, tačiau ši antklodė turi vieną trūkumą - jos negalima skalbti.

Alergiški žmonės dažnai kenčia miegodami, nes lova - palanki vieta veistis dulkių erkutėms. Alergiškiems žmonėms rekomenduojama naudoti sintetinio pluošto pagalves ir antklodes, nes jas galima skalbti 60° C ir aukštesnėje temperatūroje. Rekomenduojama jas skalbti kartą į ketvirtį, nes vidutiniškai per tris mėnesius susirenka toks dulkių erkučių kiekis, kuris pradeda alergizuoti žmogų.

Tobulėjant technologijoms pagalvės ir antklodės su kokybiškais sintetiniais užpildais gali konkuruoti rinkoje su natūralių užpildų antklodėmis, nes turi daugelį joms būdingų privalumų – lengvos, purios, šiltos, nesivelia, yra higieniškos, sugeria drėgmę, lengvai prižiūrimos, jas galima skalbti skalbimo mašinose, kai kurias net iki 95 C.

Ne mažą poveikį miego kokybei turi ir tinkamai pasirinktas patalynės audinys. Tai nereiškia, kad būtinai turime rinktis brangiausių audinių patalynes, svarbiausia, kad audinys būtų pagamintas iš natūralių pluoštų, nes jis puikiai sugeria drėgmę, leidžia odai kvėpuoti, be to, gerai „dėvisi“ ir jį lengva prižiūrėti.

Linkime saldaus miego!



Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
dalia
2010-05-17 19:56:33
tempur pagalve tai as visai neseniai nusipirkau, tiesiog ikalbejo drauge, nes as jai patoviai skusdavaus, kad blogai miegu. Dabar tai jau zinau, tiesiog, sena pagalve buvo per didele ir nepatogi. O tempur puikiai tinka:)
aida
2010-04-24 18:12:17
turiu jau metus laiko tempur ciuzini, taip pat neseniai nusipirkau ir sios firmos pagalve. Isties man patinka tas spyruokles efektas.:) jau metus turiu, o atrodo kad visai naujas dar:)
ana
2010-04-21 22:46:16
kaip ir ciuzinys, nezinau kokius jus turit, bet as tempur turiu, syruokles efektas, be to patvarus, jau antri metai, bet visai nesusidevejas, mano mama ypac dziaugiasi, nes malsina nugaros skausmus.