• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kuo naudingas riebus maistas

2009-02-07 00:00:00

Kuo naudingas riebus maistas
Eli.lt; Jupiterimages nuotr.
Bandydami sulieknėti daugelis stengiasi visiškai atsisakyti riebaus maisto. Tačiau to daryti neverta. Kodėl?


Mokslininkų verdiktai


Anksčiau riebių produktų vartojimo situacija buvo aiški: sviestas ir lašiniai kenksmingi, augaliniai aliejai naudingi. O apskritai be jokių riebalų dar geriau - būsi lieknas ir sveikas.


Tačiau ne per seniausiai kai kurios senosios dietologijos tiesos buvo paneigtos. Stambiausias tyrimas, kaip riebalai veikia sveikatą, atliktas JAV 20 amžiaus pradžioje. Jis tęsiasi iki šiol. Bet jau dabar mokslininkai priėjo prie išvados, kad sveikiausi ir fiziškai aktyviausi yra tie, kurie laikosi mišrios dietos. Jų racione yra ir gyvulinių, ir augalinių riebalų.


Visiškai atsisakyti riebalų negalima. Trūkstant jų organizmas pradeda perdirbti į riebalus angliavandenius. Ir tai nėra gerai, kadangi iš angliavandenių pagaminami ne patys naudingiausi riebalai.


Per pastaruosius 10-15 metų masinis produktų be riebalų vartojimas JAV nesumažino storulių skaičiaus. Maža to, nutukusių amerikiečių vis daugėja. Daugėja ir sergančiųjų cukriniu diabetu, kas siejama taip pat su per dideliu svoriu. Taigi sveikatai dieta be riebalų ne mažiau kenkia nei nuolatinis piktnaudžiavimas riebiu maistu. Riebalų trūkumas sutrikdo medžiagų apykaitą.


Dar vienas gana populiarus tvirtinimas: margarinas naudingesnis už sviestą - taip pat neatlaikė laiko išbandymų. Margarine tikrai nėra cholesterino. Bet jame yra transriebalų - "suskilusių" riebiųjų rūgščių, nebūdingų normaliems produktams. Neseniai įtakingame anglų medicininiame žurnale buvo paskelbti netikėti daugelį metų trukę 80 tūkst. slaugytojų stebėjimo rezultatai. Pasirodė, kad mėgstantieji produktus, kuriuose yra transriebalų, daug dažniau miršta nuo išeminės širdies ligos ir miokardo infarkto.

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus