• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Maistas ir cholesterolis  1 

2008-04-30 00:00:00

Maistas ir cholesterolis

Mūsų įprastame valgiaraštyje yra gana daug riebalų. Sviestas, margarinas – tai "tikrieji" riebalai. "Slaptųjų" riebalų yra mėsoje, piene, kiaušiniuose, įvairiuose desertuose ir t.t. Šie riebalai vadinami sočiaisiais riebalais ir yra "blogojo" cholesterolio pagrindas. Sočiųjų riebalų perteklius kaupiasi ant kraujagyslių sienelių ir gali sukelti aterosklerozę.

Sveikatai kenkia tik sočiųjų riebalų perteklius. Nesotieji riebalai, esantys žuvyje ir aliejuje yra nekenksmingi, netgi atvirkščiai – labai naudingi organizmui. Todėl rekomenduojama kasdien valgyti žuvies, mažas porcijas vištienos, jautienos ar kalakutienos. Kepimui naudokite tik aliejų. Maistą pagardinkite ne grietine ar sviestu, o įvairiomis prieskoninėmis žolelėmis, citrinų sultimis ar aliejumi.

Rekomenduojama cholesterolio paros norma yra 200 mg. Daug cholesterolio turi įvairūs subproduktai: kepenys, smegenys, inkstai, kiaušiniai, sviestas, fermentinis sūris.

Dviejų kiaušinių tryniai turi 570 mg cholesterolio. 3,2 proc. riebumo pienas turi tik 10 mg cholesterolio. Todėl vengiant cholesterolio nebūtina apsiriboti 1 proc. riebumo pienu. Taip pat nereikėtų bijoti valgyti vištienos odelės. Vištiena su oda turi tik 70 mg cholesterolio.

Sveikai maitinantis bei saikingai vartojant "blogąjį" cholesterolį kraujo riebalų sudėtis pagerėja, pasikeičia poodinės riebalų ląstelienos sudėtis. Laikydamiesi taisyklingos mitybos atrodysite jaunesni, žvalesni, gausite daug vitaminų ir mineralų, valysite ir apsaugosite savo kraujagysles.

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
ek
2009-01-22 22:49:57
nebloga ideja