• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Maistas - mūsų vaistas

2008-10-30 00:00:00

Maistas - mūsų vaistas
Rudeniniuose vaisiuose ir daržovėse ne tik gausu mineralinių medžiagų ir vitaminų, jie yra ir tikrieji organizmo saugotojai nuo daugelio ligų.

Ar žinojote, kad tie žmonės, kurie turi savo daržus ir sodus, rečiau lankosi pas gydytojus? Ir ne tik todėl, kad triūsdami lauke ir kurdami savo rojų žemėje daugiau laiko praleidžia gryname ore. Besigėrėdami savo auginamais augalais žmonės pamiršta nuovargį. O savo išaugintomis daržovėmis ir vaisiais pavaišina kiekvieną apsilankiusįjį. Ir tai dar ne viskas! Gėrybes jie vartoja ne tik maistui, bet ir vietoj vaistų.

Verta pasinaudoti sveikais ir paprastais daržo ir sodo darbštuolių patarimais. Juk tokie natūralūs vaistai natūraliai ir gydo.

Rudeniniai daržo vaistai

Petražolės teikia maistui skonio ir skatina žarnyno, inkstų ir kepenų veiklą. Taip pat - padeda pašalinti nuodus iš organizmo. Petražolių valgantys žmonės seniai pamiršę, kas yra pilvo pūtimas. Be to, šaukštelyje šio smulkinto žalumyno yra tiek vitamino C, kiek dideliame apelsine.

Porai turi daug svarbaus maistinio elemento - geležies. Todėl jie labai naudingi moterims menstruacijų metu. Dar jie saugo nuo peršalimo. Tačiau gydomąją vertę turi žali, o džiovinti tik paskanina maistą.

Česnakai gelbsti sutrikus kraujotakai, neleidžia kalkėti kraujagyslėms, stiprina širdies veiklą ir mažina kraujospūdį. Vengdami aitraus česnako kvapo, geriau dėkite jo į patiekalus, nes nuo to jo veiksmingumas tikrai nesumažės.

Pomidorai malšina skranžio ir žarnyno spazmus, skrandžio gleivinės uždegimą, stiprina kraujotaką ir didina atsparumą vėžiui. Atkreipkite dėmesį, kad šias savybes turi tik saulėje sunokę pomidorai, o žali - ne. Beje, jei valgysite per daug pomidorų, inkstuose gali atsirasti akmenų.

Svogūnai neleidžia senti ląstelėms, skatina teigiamas organizmo reakcijas. Nuolat jų valgant galima sumažinti kraujospūdį ir cholesterolio kiekį kraujyje. Svogūnai taip pat saugo nuo peršalimo. Geriausia svogūnus valgyti žalius.

Pupelės stimuliuoja kraujo gamybą, stiprina kaulus ir nervus. Mažina gliukozės kiekį kraujyje, dėl to yra profilaktinė priemonė nuo diabeto.

Moliūgai gerina šlapimo pūslės veiklą, mažina reumato sukeltus negalavimus, šalina žarnyne susikaupusias nereikalingas medžiagas.

Morkose gausu vitamino A, kuris gerina regėjimą, skatina žarnyno ir skrandžio veiklą. Jos gali apsaugoti odą nuo nudegimo saulėje. O vaikams - labai naudingos dantims.

Agurkai yra puiki odos priežiūros priemonė. Juose gausu vario, jie gali mažinti reumatinius negalavimus. Taip pat valo organizmą, kadangi didžiąją dalį šios daržovės sudaro vanduo.

Paprikų ankštyse yra labai daug vitamino C, saugančio organizmą nuo slogos ir peršalimo. Taip pat jose gausu geležies ir vario, kurių reikia kraujui ir smegenims.

Vaisių magija

Vynuogės dėl jose esančio antociano gali veikti kaip natūralus antibiotikas. Todėl jų valgantieji gali išvengti žarnyno infekcijų. Vynuogės minkština užkietėjusius vidurius, mažina kraujospūdį ir reguliuoja kraujotaką. Vyresnio amžiaus žmonėms jos teikia jėgų.

Melionai teikia džiaugsmo, juose labai daug vitaminų, mineralinių medžiagų, mikroelementų ir fermentų. Jie savybėmis prilygsta medui, cukrui ir arbūzams. Melionai nekaloringi, dėl to tinka norintiesiems suliesėti.

Slyvos laisvina vidurius, gerina kepenų, inkstų veiklą, neleidžia kalkėti arterijoms. Labai svarbu valgyti jas gerai nuplautas, kad neliktų ant odelės esančių apnašų.

Kriaušės gerina smegenų veiklą, padeda susikoncentruoti. Gerina skrandžio ir žarnyno veiklą.

Obuoliai gali sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje. Jie gerina miegą, gelbsti nuo migrenos ir stiprina dantenas. Taip pat obuoliai skatina skrandžio ir žarnyno veiklą, neutralizuoja su maistu į organizmą patekusias kenksmingas medžiagas.

Receptai iš vaisių ir daržovių

Jei kankina migrena, keletą kartų per dieną gerkite sulčių. Išgėrę jų nieko nevalgykite. Sulčių receptas paprastas: 300 g burokėlių, 100 g morkų, 100 g salierų, 30 g ridikėlių ir 2 šaukštai bulvių sulčių. Visų daržovių sultis sumaišykite ir išgerkite per dieną.

Griežinėliais supjaustykite žalią bulvę ir pridėkite prie kaktos. Kai griežinėliai sušils, pakeiskite kitais. Taip numalšinsite įkyrius galvos skausmus.

Būna, kad burnoje dėl kreivai išdygusio danties, blogai prigludusio dantų protezo arba tiesiog dėl streso iškyla vočių. Tokiu atveju šiek tiek laiko nevartokite cukraus ir skalaukite burną česnakų sultimis, 3 kartus per dieną išgerkite po 2 aktyvuoto česnako tabletes.

Jei skundžiatės sumažėjusiu kraujospūdžiu ir nenorite vartoti medikamentų, valgykite riešutus. Riešutai turi daug kalio ir pagyvina kraujotaką. Be to, aktyviai sportuokite ir juokitės. Nes bloga nuotaika kraujospūdį dar labiau sumažina.

Svogūno antpilas atpalaiduoja ištinusias kojas. Nulupkite didelę galvutę svogūno, smulkiai supjaustykite, užplikykite vienu puodeliu verdančio vandens ir palikite nakčiai. Rytą nukoškite ir išgerkite prieš pusryčius. Gydykitės porą savaičių.
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus