• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Maistas nuotaikai pakelti  11 

2008-09-09 00:00:00

Maistas nuotaikai pakelti
"Gamma" nuotr.

Ar esate pastebėję, kad pasmaguriavus tam tikrais produktais, jus užplūsta malonus pasitenkinimo jausmas? Tyrimai patvirtina, kad tam tikri užkandžiai veikia kaip stiprūs antidepresantai, jeigu tik juos valgote teisingai.

Viena moteris prisimena tokį iš vaikystės atkeliavusį vaizdą: „Mano senelis buvo puikus žmogus, kuris be galo mėgo gaminti. Jis gyveno sename, bet labai mielame name, kurį supo didžiulis sodas, gėlynai ir žaliavo veja. Jis visada labai apsidžiaugdavo, kai pamatydavo mane ir pavaišindavo skaniais pyragaičiais su stikline šalto pieno. Bėgant metams, kad ir kokį pyragaitį aš valgyčiau, visada prisimenu tą malonų ir šiltą jausmą, kuris užplūsta kartu su brangiais prisiminimais. Tada mano nuotaika praskaidrėja ir aš jaučiuosi laiminga”.

Mokslininkai Richard Wurtman ir Judith Wurtman tokį geros nuotaikos pliūpsnio priežastimi įvardija seratoniną. Pyragaičiuose, bandelėse gausu greitai virškinamų angliavandenių, kurie skatina mūsų smegenyse glūdinčio hormono seratonino padidėjimą. Jį galima pavadinti šiuolaikiniu ir moderniu antidepresantu. Be to, seratoninas yra vadinamas laimės hormonu, kuris ir atsakingas už mūsų nuotaiką, miego ritmą, seksualumą ir tt.

Šio laimės hormono sumažėjimas dažnai sukelia nemalonius mums pojūčius, kurie gali išaugti į nemigą ar depresiją. Tikriausiai nei vienas iš mūsų nenorėtume tapti nemigos ar depresijos aukomis. Tad jeigu jus šiuo metu kamuoja bloga nuotaika ir jaučiatės prislėgti, pasinaudokite šiais patarimais:

1. Valgykite pakankamai baltymų turintį maistą. Geriausias ir sveikiausias pasirinkimas būtų vištiena, jūrų gėrybės ir tik liesa mėsa.


2. Didžiausia seratonino koncentracija yra graikiškuose riešutuose (25–400 mg/kg). Rekomenduojama valgyti bananus, ananasus, kivius ir netgi pomidorus, kurie yra tikri geros nuotaikos žadintojai.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
???
2008-12-25 14:06:46
?????????????????????????????????????????????????????GPS??????GPS??????GPS?????????
????
2008-12-16 11:49:02
??????????????,????????????????????????????????????????????????????????????
???
2008-12-13 19:03:23
????????????????????????????????????????????????????????????????????????