• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Maistas prieš aukštą kraujospūdį

Autorius: Moters Savaitė
2014-04-21 18:00:00

Maistas prieš aukštą kraujospūdį
Freedigitalphotos.net
Jei ieškote natūralių būdų aukštam kraujospūdžiui normalizuoti, visų pirma reikėtų atkreipti dėmesį į tai, ką valgote.

Padidėjęs kraujospūdis verčia kraują tekėti arterijomis didesniu nei įprasta spaudimu. Tai gali pakenkti arterijų sienelėms, sukelti insultą ar širdies ligas.

Ir nors padidėjęs kraujospūdis yra gana paplitusi tarp suaugusių žmonių problema, kai kurie apie šią varginančią ligą net ir sirgdami nesužino metų metus. Nors pradinėje hipertenzijos stadijoje užtektų subalansuoti gyvenimo būdą ir pakeisti kai kuriuos įpročius kad liga pasitrauktų visam laikui.

Kai kurie maisto produktai padeda normalizuoti kraujospūdį ir pagerina savijautą. Štai kokio maisto pirmiausia turėtumėte griebtis jei pamatavus kraujospūdį rezultatai verčia sunerimti:

1. Grūdų produktai (ypač avižiniai dribsniai)

Pilno grūdo produktai – puikus maistinių skaidulų, magnio šaltinis, taip pat maistas, padedantis sveikai subalansuoti valgiaraštį. Pilno grūdo produktai leidžia greičiau ir ilgesniam laiko tarpui pajusti sotumą. Be to, juose gausu širdies veiklą gerinančio kalio.

2. Česnakas

Česnakas – efektyvus vaistas nuo aukšto kraujospūdžio, nes jis skystina kraują. Smulkintas česnakas išskiria aliciną, kuris veikia kaip antibakterinis ir antigrybelinis preparatas. Tai gali apsaugoti nuo daugelio ligų – tiek pernelyg aukštai šoktelėjusio kraujospūdžio, tiek nuo insulto, širdies ligų. Česnakas taip pat padeda iš organizmo pašalinti cholesterolį.

3. Linų sėmenys

Barstykite linų sėmenų ant visų savo patiekalų. Jie aprūpins organizmą maistinėmis skaidulomis, leis prisilaikyti sveiko valgiaraščio principų, pagerins virškinimą ir padės subalansuoti kūno svorį. Jie taip pat praturtina organizmą Omega-3 rūgštimis, kurios padeda kovoti su uždegimais ir infekcijomis.

4. Bananai

Šie vaisiai ne tik skanūs, bet ir mažina infarkto bei širdies ligų riziką. Juose daug kalio ir sodos. Kalis ypač rekomenduotinas žmonėms, vartojantiems šlapimą varančius vaistus. Keletas bananų per dieną padės kuo greičiausiai atstatyti normalų cukraus kiekį kraujyje.

5. Bulvės

Apėmus visuotinei angliavandenių ribojimo manijai daugybė žmonių visų pirma iš savo valgiaraščio išbraukė bulves. Nors šios daržovės priklauso sveiko maisto kategorijai. Bulvės – gausus kalio šaltinis, padedantis normalizuoti kraujospūdį. Bulvėse taip pat daug magnio, kuris mažina stresą ir stiprina organizmo imunitetą.

6. Abrikosai

Abrikosai – galingas ginklas kovojant su hipertenzija. Ypač džiovinti abrikosai, kurie gali tapti idealiu sveiku užkandžiu ir namuose, ir darbe. Džiovinti abrikosai gerina virškinimą, neleidžia užkietėti viduriams. Tiesa, apsiribokite keliais vaisiais per dieną, neprisivalgykite per daug – kitaip pilvo pūtimo neišvengsite.

7. Moliūgų sėklos

Moliūgų sėklose ypač daug cinko, o šis mineralas taip pat padeda kovoti su padidėjusiu kraujospūdžiu. Kai cinko organizme stinga, arterijos praranda savo elastingumą, gali kilti uždegiminiai procesai. Moliūgų sėklos – greitas užkandis, kuris bus naudingas ir jūsų sveikatai, ir grožiui.

8. Brokoliai

Brokoliai – daržovė, kuri turėtų būti įtraukta į privalomųjų sąrašą jei skundžiatės didėti linkusiu kraujospūdžiu. Brokoliai papildys organizmo vitamino C ir betakaroteno atsargas. Šios medžiagos stiprina imuninę sistemą, padeda kovoti su ligomis. Kaip ir morkos, kopūstai bei špinatai. Brokoliuose taip pat yra chromo, kuris padeda reguliuoti cukraus ir insulino kiekį kraujyje.

9. Anakardžiai

Šie riešutai – nepakeičiamas geležies, kalio ir maistinių skaidulų šaltinis. Juose yra vario ir magnio – dviejų natūralių elementų, padedančių stiprinti imuninę sistemą. Magnis padeda atsipalaiduoti, o varis stiprina jungiamąjį audinį. Anakardžiuose ne itin daug riebalų, juose nėra cholesterolio. Šių riešutų rekomenduojama suvalgyti po saują per dieną. Tik būtinai nesūdytų!

10. Riebi žuvis

Jei jus vargina padidėjęs kraujospūdis, specialistai rekomenduoja suvalgyti mažiausiai 3 riebios žuvies porcijas per dieną. Tiek pakaktų aprūpinti organizmą Omega 3 rūgštimis, kurios užtikrina sklandžią visų organizmo sistemų veiklą. Šios rūgštys taip pat normalizuoja emocijas, kurios, beje, gali būti padidėjusio kraujospūdžio priežastimi. Būtų idealu jei riebia žuvimi savo valgiaraštyje pakeistumėte visą raudoną mėsą.


Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus