• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Maisto papildai nuo streso - kokia turi būti jų sudėtis?

Autorius: Nestresuok.lt
2010-07-30 17:00:00

Maisto papildai nuo streso - kokia turi būti jų sudėtis?
Jupiterimages.com nuotr.

Šiuo metu vaistinėse galima įsigyti įvairiausių maisto papildų, sukurtų žmonėms, patiriantiems nuolatinę įtampą ir stresą. Tikriausiai ir jums teko jų vartoti. Tik ar žinome, kokie vitaminai ir mineralai turėtų įeiti į šių maisto papildų sudėtį? O gal aklai pasikliauname visagale reklama?


B grupės vitaminai - pirma pagalba streso metu

Moksliniais tyrimais patvirtinta, kad B grupės vitaminai gali būti itin naudingi streso metu:

- vitaminas B1 yra svarbus širdies, raumenų, nervų sistemos veiklai, padeda atsigauti po streso;
- vitaminas B2 stiprina nervų sistemą;
- vitaminas B3 (niacinas) padeda išvengti nemigos,  gali pagerinti būklę sergant šizofrenija, depresija;
- vitaminas B5 (pantoteno rūgšis) svarbus organizmui. Jo trūkumas sukelia depresiją, asmenybės pokyčius, širdies veiklos sutrikimus, raumenų silpnumą, susilpnėjusį imunitetą;
- vitaminas B6 svarbus nervų sistemos veiklai, organizmo atsparumui infekcijoms;
- vitaminas B9 (Folio rūgštis) yra reikalingas žmogaus smegenims ir nervų sistemai;
- vitaminas B12 padeda išvengti depresijos, mažina nuovargį.

Magnis - nervams, širdžiai, energijai

Moksliniai tyrimai skelbia, kad magnis gali daryti teigiamą įtaką žmogui:

-magnis yra būtinas normaliai nervų sistemos veiklai;
-magnis reikalingas kalcio, natrio, fosforo, kalio įsisavinimui, svarbus energijos gamybai;
-magnis reguliuoja širdies susitraukimų dažnį ir jėgą;
-magnis plečia kraujagysles ir reguliuoja kraujo spaudimą, gerina periferinę kraujotaką.
Įdomu tai, kad magnio ir vitamino B6 derinys itin efektyvus, nes vitaminas B6 padeda organizmui geriau pasisavinti magnį.

Vitaminas C - ne tik imunitetui

Nuo seno įprasta manyti, kad vitaminas C turi būti vartojamas peršalus. Naujausiais moksliniais tyrimais patvirtinta, kad vitaminas C ne tik stiprina imunitetą, bet ir gerina nervų sistemos veiklą. Štai kodėl vitaminas C įeina į daugumos maisto papildų sudėtį.

Kaip matote B grupės vitaminai, magnis ir vitaminas C yra svarbios medžiagos, galinčios daryti teigiamą poveikį streso metu. Tačiau nerekomenduojame pirkti maisto papildus savo nuožiūra. Būtinai pasitarkite su gydytoju ar vaistininku.
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus